י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר עיכוב ממושך

בשורה אדירה לנהגים: הכביש החדש שיעקוף את הכפר הפלסטיני

כיום נאלצים מתיישבי האזור לנסוע דרך הכפר הפלסטיני א-לובן ולעמוד בפקקים ארוכים העלולים לסכן את ביטחונם | הכביש העוקף ייבנה בסטנדרט גבוה ויכלול שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון, עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית | הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים

פלסטינים
פלסטינים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לאחר עיכוב ממושך - כביש עוקף א-לובן במערב השומרון יוצא לדרך: הכביש החדש נועד להסיט את תנועת כלי הרכב מכפר א-לובן לכביש עוקף במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים. כיום נאלצים מתיישבי האזור לנסוע דרך הכפר הפלסטיני ולעמוד בפקקים ארוכים העלולים לסכן את ביטחונם.

כביש עוקף א-לובן קודם על ידי משרד הביטחון, אך נעצר מספר פעמים. לאחרונה החליטו במשרד התחבורה להעבירו לחברת נתיבי ישראל (נת"י) ולבצעו באופן מיידי. עלות השלמת הכביש נאמדת ב-120 מיליון שקלים.

הכביש העוקף ייבנה בסטנדרט גבוה ויכלול שני מסלולי נסיעה ונתיב אחד בכל כיוון, עם הפרדה קשיחה ותאורה חדשנית. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בתוך שנתיים.  

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "זו בשורה אדירה לתושבי יהודה ושומרון ולכל עם ישראל גם בהיבט הבטיחותי, גם בהיבט הביטחוני וגם בהיותו כלי משמעותי להגעה ליעד מיליון תושבים בשומרון. אני מודה לך השרה מירי רגב, את שותפה אמיתית של ההתיישבות בשומרון, ולשר בצלאל סמוטריץ, שסייע בכל הנושא התקציבי. אנחנו מלווים את הדבר הזה ביחד כבר 5 שנים מאז שביתת הרעב על הכבישים העוקפים, מאז הסכם שהיה לאורך כל השנים.

לצערי בממשלה הקודמת הנושא הזה ירד מסדר היום, ולשמחתי, בהובלה שלך מאז שחזרת לתפקיד, זה חוזר לביצוע. אנחנו ביחד בדרך למיליון תושבים בשומרון!"

 

פלסטינים כבישים נהגים פיגועים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד