כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מסמך השב"כ לא שינה דבר

בית המשפט שיחרר את שני החשודים בתקרית בכפר בורקה למעצר בית

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר למעצר בית את פעילי הימין אלישע ירד ומאיר אינדור, החשודים במעורבות באירוע בו נהרג נער פלסטיני בשבת האחרונה 

בית המשפט שיחרר את שני החשודים בתקרית בכפר בורקה למעצר בית
אלישע ירד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים החליט בדיון שנערך בשעות הצהריים היום (רביעי) לשחרר למעצר בית את אלישע ירד, החשוד בשיבוש חקירת הרג הנער הפלסטיני בכפר בורקה. בימ"ש הורה גם על שחרורו של פעיל הימין, יחיאל אינדור, אשר נפגע קשה בתקרית וביצע את הירי.

שופט השלום ציון סהראי אמר בדיון לאחר הצגת מסמך של השב"כ, כי "המסמך החדש של השב"כ איננו משנה את התשתית הראייתית באופן המצדיק הותרתו של ירד במעצר, בניגוד להחלטת המחוזי".

לסיום אמר כי "לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בתיק בחקירה הגעתי לכלל מסקנה כי אין מקום להורות על המשך מעצרו של המשיב ירד".

נציג המשטרה אמר בדיון כי המשטרה בודקת את כל האירוע בכללותו הן כלפי פלסטינים הן כלפי יהודים. והוסיף "כרגע אנחנו לא מייחסים לירד ירי אלא רק השתתפות בפגיעה. הגיע דו"ח פתולוגי בערבית אבל עדיין אין ממנו ממצאים".

הבוקר נערך דיון בבית המשפט העליון במהלכו הוחלט להאריך את עיכוב הביצוע שניתן בבית המשפט המחוזי לשחרורו ממעצר של דוברה לשעבר של ח"כ לימור סון הר - מלך, והוא נישאר במעצר עד לדיון הנוסף שהתקיים בבית משפט השלום.

במהלך הדיון תהתה השופטת רונן ואמרה כי אם ממילא מדובר בהארכת מעצר מצומצמת מאוד של כחצי שעה, היא לא מחווה כל דעה ביחס להמשך מעצרו מעבר לכך, זה תפקידו של בית משפט השלום.

בנוסף, היא שאלה מדוע היה דחוף לפרקליטות לפנות עד לבית המשפט העליון ואמרה כי "אם הצטבר חומר חדש תציגו אותו לבית משפט השלום כרגיל. ממילא אתם צריכים להגיע לשם הבוקר".

השופטת אף תקפה את בקשת הפרקליטות "זה צעד מרחיק לכת שבית המשפט העליון יתערב".

בית משפט השלום עצורי שב"כ שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד