ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"אף ישראלי לא יישאר מאחור"

משרד החוץ בוחן אפשרויות לפינוי נצורים באתיופיה

משרד החוץ בוחן אפשרות לפינוי ישראלים וזכאי עליה מאזור גונדר בצפון אתיופיה, לבירה אדיס אבבה. משרד החוץ ממשיך בהערכות המצב המיוחדות בהקשר להסלמה באתיופיה. עד כה משרד החוץ יצר קשר עם 236 ישראלים כש-39 ישראלים עדיין מוגדרים מנותקי קשר

משרד החוץ בוחן אפשרויות לפינוי נצורים באתיופיה
צבא אתיופיה צילום: משרד רה"מ של אתיופיה

שר החוץ אלי כהן הנחה את הגורמים הרלבנטיים במשרד החוץ לבחון אפשרות לפינוי ישראלים וזכאי עליה מאזור גונדר בצפון אתיופיה, שם נצורים רובם, לבירה, אדיס אבבה. משרד החוץ ממשיך בהערכות המצב המיוחדות בהקשר להסלמה באתיופיה. עד כה, משרד החוץ יצר קשר עם 236 ישראלים כש-39 ישראלים עדיין מוגדרים מנותקי קשר.

שר החוץ אלי כהן: "אף ישראלי לא יישאר מאחור, הוריתי לכלל הגורמים במשרד החוץ ליצור קשר עם כל ישראלי הזקוק לעזרתנו ולצורך כך אנחנו מקדמים תוכניות סיוע מעשיות בשטח, בין היתר, אפשרות פינוי לבירה אדיס אבבה, שם המצב מוגדר שליו ותחת שליטה ביטחונית מלאה של הרשויות. אני מקיים התייעצות עם ראש הממשלה ובשיתוף פעולה עם המל"ל אנו פועלים לפתרון מהיר לטובת כל הישראלים וזכאי העלייה, בערוצים מדיניים עם שלטונות אתיופיה ובזירה הבינלאומית. איננו חוסכים שום מאמץ להבטיח את שלומם של כל הישראלים והיהודים הנצורים".

בהנחיית שר החוץ, אלי כהן, מאז פרוץ הקרבות בצפונה של אתיופיה, מקיים משרד החוץ הערכות מצב דחופות על מנת לוודא את שלומם של כלל הישראלים וזכאי העלייה באזור.

שגרירות ישראל באתיופיה, מרכז מצב והמחלקה לישראלים בחו"ל פועלים מול עם הגורמים בארץ, נמצאים בקשר עם בני משפחות הנצורים ועובדים בתיאום עם הרשויות באתיופיה על מנת להביא לפתרון עבור הישראלים הזקוקים לסיוע באזור המתיחות.

אלי כהן משרד החוץ אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד