ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סמוטריץ' בהצהרה

סמוטריץ': "לא אאפשר את העברת התקציבים שלא דרך מנגנונים ברורים"

שר האוצר התייחס בהצהרה לתקשורת לסערת הקפאת התקציבים לרשויות ערביות ואמר כי "הוא נתון לקמפיין פוליטי ותקשורתי". סמוטריץ' הוסיף: "למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים"

סמוטריץ': "לא אאפשר את העברת התקציבים שלא דרך מנגנונים ברורים"
בצלאל סמוטריץ היום בכנסת צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בעקבות סערת הקפאת התקציבים לרשויות הערביות וטען כי הוא נתון לקמפיין פוליטי ותקשורתי. סמוטריץ' הודיע על הקמת ועדה שתבחן את העברת הכספים.

שר האוצר אמר: "הממשלה הלאומית שלנו ומשרד האוצר בראשותי מתקצבים את החברה הערבית בישראל במיליארדי שקלים בזכות ולא בחסד. אזרחי ישראל הערבים זכאים לשירותים הטובים ביותר שלהם זכאי כל אזרח במדינת ישראל.

החברה הערבית בישראל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואנו מחויבים באופן מלא להעניק לה את השירותים הללו. עובדתית, ממשלות הימין בראשות נתניהו נתנו את התרומה המשמעותית ביותר לתוכניות לצמצום הפערים בתוך החברה הערבית".

סמוטריץ' הוסיף: "בעניין הזה אני עושה הפרדה מלאה בין הזכות של כל אזרח בישראל - יהודי, דרוזי, ערבי, בדואי או צ'רקסי - לשירותים ראויים, לבין ההתנגדות הנחרצת שלי לכל שיתוף פעולה עם חברי הכנסת מרע"מ והרשימה המשותפת, שהם תומכי טרור ובאופן קבוע מתייצבים לצד האויב בזמן מלחמה, כפי שראינו רק עכשיו במבצע האחרון בג'נין, במבצע שומר החומות ובמבצע מגן וחץ בעזה.

אני רוצה לפנות מכאן באופן אישי לאזרחי ישראל הערבים ולומר לכם: אני שר האוצר שלכם ואני מחויב לכלל אזרחי ישראל ללא יוצא מהכלל. בלי שום הבדל דת, גזע, מין או השקפה פוליטית", אמר.

לדבריו "ההחלטה הנוכחית שלי להקפיא תקציב קטן שמקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס ולהתנות אותו בישומם של מנגנוני פיקוח ובקרה נועדה לוודא שהכסף הזה יגיע אליכם ולא לגורמי הפשיעה והטרור שפוגעים בראש ובראשונה בכם. זה קודם כול אינטרס שלכם, פשוט כי אתם הראשונים שסובלים מכך".

סמוטריץ' האשים: "בימים האחרונים אני נתון תחת קמפיין פוליטי ותקשורתי ציני בשל שתי החלטות תקציביות שקיבלתי בחודשים האחרונים. וכדרכם של קמפיינים הם נטולי עובדות ורוויי פייק, שקרים והסתה. הם עושים את זה פשוט כי זה הכי קל, זה חוסך את הצורך להתעמת עם הנתונים, העובדות והטיעונים לגופם.

ואני רוצה לומר לכם שאני כבר לא נבהל מזה. עברתי מתקפות דומות גם לפני שנתיים כשהייתי הראשון, ובמשך תקופה ארוכה גם היחיד, שזיהה את הסכנות הגדולות בתנועה האסלמית, תנועת בת של האחים המוסלמים, בהקמת ממשלה שנשענת עליה ובחיזוקה בחברה הערבית. סכנות ביטחוניות וחברתיות, ואסון לחברה הערבית עצמה ולמדינת ישראל כולה. היום כולם יודעים שצדקתי. וכך יהיה גם עכשיו".

לסיום, הודיע שר האוצר: "מתוך ראיה כוללת, הקמתי צוות משימה מיוחד במשרד האוצר, בהובלת מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר, ובהשתתפות רשות המיסים, החשב הכללי ורשות האכיפה, כדי לתכלל את המאבק הכלכלי הזה בצדדים שונים שלו ולהצליח בו.

זה נדבך מרכזי במאבק בהון השחור. המדיניות שלי היא פשוטה: שירותים לאזרח - כן. כסף לארגוני פשיעה, פרוטקשיין והסתה לטרור - לא.

ולכן, למרות כל הלחצים והקמפיין השקרי, אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשיעה ומבלי שיהיה ברור שהם לא מתקצבים הסתה ועידוד טרור".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הכספים לרשויות הערביות בישראל יועברו לאחר בדיקה ופיקוח שהם יגיעו ליעדם הראוי - לאזרחי ישראל הערבים ולא לשום מקום אחר.

המדיניות של ראש הממשלה נתניהו היא לאפשר את הפיתוח והרווחה לכל אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד, והראייה היא שהממשלות בראשות נתניהו השקיעו באזרחי ישראל הערבים יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד.

ראש הממשלה אמר כי ״לאזרחי ישראל הערבים מגיע מה שמגיע לכל אזרח ואני מחויב לכך. זאת הדרישה שלי מכל משרדי הממשלה - וכך ייעשה לאחר בדיקה שתבטיח שהכספים אכן יגיעו לייעודם - לאזרחי ישראל הערבים״.

בצלאל סמוטריץ משרד האוצר תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד