א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רגע לפני עוד סוכנות דירוג

גורמים כלכליים: ההתנהלות של סמוטריץ׳ - מחזקת את הביקורת של 'מודי׳ס'

גורמים כלכליים אומרים כי ההתנהלות של סמוטריץ׳ בעניין התקציבים לחברה הערבית מחזקת את הביקורת של סוכנות דירוג האשראי מודי׳ס שכתבה על ממשלה לא צפויה ומסוכנת 

גורמים כלכליים: ההתנהלות של סמוטריץ׳ - מחזקת את הביקורת של 'מודי׳ס'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים כלכליים בכירים אומרים הערב (רביעי) כי ההתנהלות של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, בעניין עצירת התקציבים לחברה הערבית מחזקת את הביקורת של מודי׳ס שכתבה על הממשלה שהא לא צפויה ומסוכנת, כך מדווח ב'כאן' חדשות.

הדברים נאמרים רגע לפני שסוכנות דירוג האשראי פיץ׳ תודיע גם היא בכוונתה להוריד את תחזית הדירוג של מדינת ישראל.

סמוטריץ' נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בעקבות סערת הקפאת התקציבים לרשויות הערביות וטען כי הוא נתון לקמפיין פוליטי ותקשורתי. סמוטריץ' הודיע על הקמת ועדה שתבחן את העברת הכספים.

שר האוצר אמר: "הממשלה הלאומית שלנו ומשרד האוצר בראשותי מתקצבים את החברה הערבית בישראל במיליארדי שקלים בזכות ולא בחסד. אזרחי ישראל הערבים זכאים לשירותים הטובים ביותר שלהם זכאי כל אזרח במדינת ישראל".

לפני כשבועיים סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, הסוכנות שהייתה הראשונה לשנות את דירוג האשראי של ישראל, פרסמה דו"ח חריג, מחוץ למסגרת הזמנים הרגילה, בו היא מתייחסת לכאוס הפוליטי והחברתי השורר במדינה במהלך החודשים האחרונים מאז החלה חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית. בדו"ח מודי'ס מזהירה כי המשך החקיקה המשפטית יפגע באיזונים ובבלמים בישראל וכי ייתכן "סיכון משמעותי לפגיעה בכלכלה".

סמוטריץ פלסטינים תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד