י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התמלול המלא מהסאגה

ירד שוחרר למעצר בית; אינדור יישאר עד יום ו

שופטת ביהמ"ש המחוזי החליטה כי יש לשחרר את פעיל הימין אלישע ירד | מאיר אינדור, החשוד בירי, יישאר עצור כשהוא מאושפז בשערי צדק עד יום שישי | במהלך הדיון אירעו כמה אירועים חריגים 

 ירד שוחרר למעצר בית; אינדור יישאר עד יום ו
אלישע ירד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשת הירי סמוך ל'עוז ציון': בתום דיון ארוך במהלכו התרחשו כמה אירועים חריגים, בית המשפט ‏המחוזי שחרר את אלישע ירד, החשוד בשיבוש חקירת הרג הנער הפלסטיני בכפר בורקה, למעצר-בית.

בנוסף, השופטת תמר בר אשר הפכה את ההחלטה של בית משפט השלום, והשאירה את יחיאל אינדור, אשר נפגע קשה בתקרית וחשוד בביצוע הירי, במעצר עד ליום שישי הקרוב, בעודו מאושפז בבית החולים שערי צדק. היא אמרה כי "מעצרו הוארך כדי לאפשר את מיצוי החקירה. לגבי אלישע ירד אין שינוי במצב הראיות".

במהלך הדיון, שהיה רווי בנאצות ובהאשמות הדדיות, השופטת תמר בר אשר אמרה לפרקליטה ממחוז ירושלים, שניסתה לשכנע אותה לקיים דיון במעמד צד אחד בחומר הראיות: ״שמעתי אלפי דיונים, לא זוכרת דיון שהגיעו אלי ככה לא מוכנים. את סדרת החינוך נשמור לשעה אחרת״.

בהמשך, ‏הפרקליטה ביקשה להשאיר את שני החשודים במעצר באמרה כי ״זו חקירה מורכבת, תני למשטרה להמשיל בחקירה הרגישה.״ השופטת בר אשר ענתה לה: ״יש לי חדשות בשבילך יש פה אנשים שיש להם זכויות״.

בתגובה, הפרקליטה אמרה "לא הוצאתי מילה עד עכשיו, כל מילה הצד השני קם ומפריע אני חייבת לומר שדעתי לא נוחה מהדרך שבה הצד של החקירה מקבל יחס באולם הזה, לא מתאפשר לדבר.״

השופטת ענתה בזעם: "הדברים לא יכתבו! אני לא אוהבת את ההצגות האלו והצלצולים האלו״.

בנוסף, אירוע ביזארי קרה כאשר הפרקליטות חשפה בטעות ראיה חדשה בתיק הרצח - תיעוד שהתקבל היום בשעות הצהריים. השופטת אמרה על התנהלות המשטרה כי זה "פרטץ'. למה המידע הזה לא הוצג בשלום?". בתגובה, נציג המשטרה ענה "זה הגיע אליי רק עכשיו". השופטת שאלה "איך לא ידעתם שיש ראייה כזאת?!" המשטרה ענתה "אני לא יכול לענות על זה בעל פה".

‏שופטת המחוזי הקשתה "יש ראייה שהתקבלה היום בשעת צהריים בין 12:00 ל13:00 שאני רוצה לראות אותה".

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' אמר: "קצתי במה שקורה פה. הדיון צריך להתנהל על פי החוק. הדברים שקורים בתיק הזה חמורים".

השופטת: "אי אפשר להראות את הראייה הזו באולם. רק במעמד צד אחד"

‏נציג השב"כ הצהיר כי "מדובר באירוע חריג ברמת החומרה שלו. אנחנו רוצים לתת לגברתי את המידע כדי שתוכל לקבל החלטה נכונה"

השופטת הרימה את קולה: "לא מתקבל על הדעת! אני לא זוכרת כזה פרטץ'. שנים אני מנהלת תיקים, לא זוכרת דבר כזה. אפילו דו"ח סודי לא הביאו".

כאמור בסיום הדיון, נקבע כי אלישע ירד ישוחרר. אלא שבכך הסאגה לא תמה. המשטרה הודיעה כי היא שוב מבקשת עיכוב ביצוע בכדי להגיש ערר נוסף לעליון.

השופטת תמר בר אשר דחתה את עיכוב הביצוע. וסופית, אלישע ירד שוחרר למעצר בית ויחיאל אינדור יישאר במעצר עד יום שישי כשהוא מאושפז בשערי צדק.

את ירד ייצגו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון 'חוננו'.

בסיום הדיון ‏אמר אלישע ירד: "יש הקדוש ברוך הוא בעולם. ברור שאשוחרר".

אריאל ירד בית המשפט המשטרה חקירת המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד