כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זאת הסיבה

לוין שוקל: לא להשיב לבג"ץ בעניין ביטול עילת הסבירות

שר המשפטים יריב לוין שוקל לא להגיב לעתירה בבג"ץ בעניין עילת הסבירות - זאת מחשש שהדבר יתפרש כהסכמה לעצם הדיון בבג"ץ, שלשיטתו אין לו את הסמכות לדון בעניין

לוין שוקל: לא להשיב לבג"ץ בעניין ביטול עילת הסבירות
בנימין נתניהו ויריב לוין צילום: ערוץ כנסת

הדיון על עילת הסבירות: שר המשפטים יריב לוין שוקל לא להשיב לעתירה בבג"ץ על עילת הסבירות, זאת מתוך חשש שהדבר יתפרש כהסכמתו להתערבות בית המשפט במה שלשיטתו אינו בתחום סמכותו, כך דיווח מוטי קסטל ב"עכשיו 14".

עוד דווח כי היוע"משית, שאמורה לייצג את עמדת השר לוין בדיון בבג"ץ טרם נפגשה איתו בעניין ובין השניים שורר נתק מוחלט. בהנחה שבכל זאת יחליט לוין להשיב לבג"ץ, ההערכה היא כי ידרוש ייצוג עצמאי ולא את ייצוג היוע"משית.

נזכיר כי היום הוציא בג"ץ צו על תנאי בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות וכתב כי הסיבה היא "מטעמים של יעילות הטיפול בעתירות בלבד, ואין בכך שום הבעת עמדה לגופם של דברים". לפי הצו שניתן, הכנסת צריכה להתייצב לדיון ולהסביר מדוע לא יבוטל התיקון לחוק היסוד שביטל את עילת הסבירות.

המשמעות היא שהשופטים יוכלו להשתמש בעילת הסבירות בעתירות הקרובות, בהן חוק הנבצרות וכינוס הוועדה למינוי שופטים.

ניתן לומר כי אם הצו ניתן - פירוש הדבר שיש סיכוי גבוה שלבסוף העתירה אכן תתקבל. בג"ץ לא ממהר להוציא צו על תנאי בכל עתירה אלא רק במקרים שבהם יש סיכוי שהעתירה תתקבל.

גורמים בכירים בליכוד אמרו בתגובה כי "ברור שבית המשפט מצא צורך להדגיש שהוא לא עושה אפילו צעד קטן טכני כשמדובר בפסילת חוקי יסוד. זה צעד שהוא כולו אנטי - דרמה מעל ומעבר למקובל , וזאת כנראה כהכנה לקראת הדיון הגדול במטרה לא לתת אפילו קצה של רמז למה שצפוי בדיון עצמו".

יריב לוין בג''צ הרפורמה המשפטית עתירה לבגץ עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד