כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צאנז באבל: הרה"ח רבי שמואל רפאל רייך ז"ל

הלך לעולמו בקרית צאנז שבנתניה, הרה"ח רבי שמואל רפאל רייך ז"ל, מזקני חסידות צאנז ומבכירי עסקניה בעבר

הרה"ח רבי שמואל רייך ז"ל . צילום: משה גולדשטיין
הרה"ח רבי שמואל רייך ז"ל . צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הערב (מוצ"ש) בקרית צאנז, הרה"ח הישיש רבי שמואל רפאל רייך ז"ל מזקני וחשובי עסקני חסידות צאנז ואביהם של 12 האחים רייך. כשהוא בן 89 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בפולין בי' אדר תרפ"ה לאביו הרה"ח רבי יחזקאל רייך ז"ל. הוא עבר את מאורעות השואה, היה מתלמידיו הקרובים של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל, ועמד לימינו בשנות בבניית מוסדות קהילתו.

אביו, ר' יחזקאל רייך עמד לימין רבו ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע לאחר השואה וסייע לו בהקמת קרית צאנז בנתניה. הוא היה שליחו האישי של האבי שהתגורר אז בארה"ב. את מסורת אביו בעסקנות המשיך בנו שהיה מופת ודוגמא של עסקן ותלמיד חכם.

המנוח פגש את הרבי לראשונה על אדמת גרמניה לאחר השואה, כפי שסיפר: "עבורי היה ה'שפע חיים' 'המושיע הרוחני' ובזכותו זכיתי לגדול בדרך ישראל סבא. היה זה בסוף שנת תש"ה, כשהיינו בזלצבורג. שמענו שיש אדמו"ר שהולך ממקום למקום אצל הפליטים. בחודש כסלו של שנת תש"ז, נסענו אבי ז"ל ואני עם אח נוסף למינכן, שם ראינו יהודי בעל צורה אשר נראה היה מורם מעם ועיניו יקדו ביקוד אש קודש, ועליו הצביעו ואמרו לנו כי 'זהו הרב מקלויזנבורג', ואז ראיתיו לראשונה מתפלל תפילת מנחה". תקופת מה לאחר מכך, ביקש הרבי מאביו של ר' שמואל שיצטרף אליו לנסיעה לישראל ומאז דבק בכל נימי נפשו ברבי.

ר' שמואל היה חסיד נלהב ועסק בבניית קריות צאנז בנתניה ובירושלים ובהקמת מוסדות צאנז בארץ ובעולם. היה דבוק בבנו האדמו"ר מצאנז שליט"א במשך כל השנים והאיר פנים לכל אדם.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך 12 ילדים בניו הידועים הם: הרבנים רבי אברהם יהושע רייך רב חסידי צאנז באנטוורפן, רבי דוד זאב רייך רב חסידי צאנז בצפת, רבי בן ציון רייך המשב"ק המיתולוגי של ה'שפע חיים' ומנאמני ביתו של האדמו"ר מצאנז, הנגיד הרב משה רייך משכונת הר נוף בירושלים, רבי יעקב מרדכי רייך ראש ישיבת צאנז בבני ברק.

הלוויתו תצא מחר (א') בשעה 13:00 בצהריים מבית הכנסת המרכזי 'אהל נחמיה' בקרית צאנז, בדרכה לחלקת צאנז בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
נתניה חסידים לוויה שואה שמואל רייך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד