כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זועמים על ישראל

נקמה על גירוש התיירים: אוקראינה מאיימת לסגור את הגבול לאומן

אוקראינה מאיימת לסגור את הגבול למתפללים שרוצים להגיע לאומן כנקמה על הגירושים של אוקראינים מישראל. השגריר האוקראיני הדגיש את מורת רוחו מהיחס הישראלי למבקרים אוקראינים, אך גורמים רשמיים בישראל בטוחים שהמתפללים יוכלו להיכנס לאוקראינה

נקמה על גירוש התיירים: אוקראינה מאיימת לסגור את הגבול לאומן
אלפים באומן צילום: ארגון הצלה אוקראינה

אוקראינה עלולה לסגור את הגבול למתפללים בדרך לעיר אומן לקראת ראש השנה כדי לנקום בישראל שמגרשת תיירים אוקראינים, כך אמר יבגני קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל ל"טיימס אוף ישראל".

בשיחה טלפונית מקייב, שם הוא נפגש עם גורמים אוקראינים כדי להתכונן לעלייה לרגל השנתית ההמונית, אמר יבגני קורניצ'וק כי ישראל מגרשת כ-10% מהתיירים האוקראינים המבקרים במדינה. "אמרנו את שלנו בעניין הזה", אמר.

במסגרת הסכם דו-צדדי, אוקראינים ללא ויזה יכולים להיכנס לישראל ולבקר עד שלושה חודשים. בשל המלחמה המתמשכת, ישראל האריכה את האשרות של פליטים לא-יהודים לאחר שהמגבלה המגבילה את כניסתם נפסלה על ידי בג"ץ.

פקידים אוקראינים מתחו ביקורת על ישראל לאורך המלחמה על יחסם למבקרים אוקראינים. אך גורמים ישראלים אמרו שהם לא מאמינים שהגבולות ייסגרו בפני ישראלים.

השגריר קורניצ'וק אמר כי אם הרכבת האווירית לציון רבי נחמן אכן תצא לפועל, הוא מקווה ששוטרים ישראלים יהיו נוכחים במקום וישמרו על הסדר, כפי שהם היו שם ברוב השנים.

"אנחנו מקווים שממשלת ישראל תעזור לנו עם האבטחה של האנשים שלהם", אמר קורניצ'וק, והוסיף כי ישראל צריכה לעשות מה שהיא יכולה כדי לצמצם את מספר המתפללים המגיעים השנה.

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, יגיע מחר (חמישי) לאומן כדי לפגוש את ראש העיר וגורמים מקומיים לקראת ראש השנה.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ברסלב אומן שגריר אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד