כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אירוע הומניטרי מהמעלה הראשונה"

אלפי פליטים אוקראינים איבדו את זכאותם לשירותי בריאות בישראל

כ-14 אלף פליטים מאוקראינה שהגיעו לישראל בשנה וחצי האחרונות בעקבות המלחמה אינם זכאים יותר לקבל שירותי בריאות משום שפג תוקף הביטוח הרפואי שלהם | משרד הרווחה: "קוראים למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה לפתור את הסוגיה לאלתר"

חיילים אוקראינים בישראל לצורך טיפול
חיילים אוקראינים בישראל לצורך טיפול צילום: שגריר ישראל באוקראינה

כ-14 אלף פליטים שהגיעו לישראל מאוקראינה מאז פרצה המלחמה נגד רוסיה לפני כשנה וחצי, לא יהיו זכאים החל מהיום (רביעי) לקבל שירותי בריאות - זאת בשל כך שפג תוקף הביטוח הרפואי, כך פורסם ב"ווינט".

עוד דווח כי משרד האוצר לא האריך לפי שעה את תוקף הביטוח הרפואי, מה שהוביל למחדל. במשרד הרווחה אושרו הפרטים ונמסר: "לצערנו, הממשלה לא האריכה את תקצוב הביטוח הרפואי ואנו קוראים למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה לפתור את הסוגייה לאלתר".

יחד עם זאת, במספר בתי חולים כבר הוחלט לספק לפליטים האוקראינים את הטיפול הרפואי גם ללא מימון. גורם הבקיא בפרטים אמר ל"וינט": "יש פה אוכלוסייה שלמה שמזלזלים בה ומפסיקים באחת שירותי בריאות לקבוצה פגיעה במיוחד".

עוד הוסיף הגורם: "המדינה מפקירה אוכלוסייה שלמה. יש מגמה ברורה של מידור אוכלוסיות שלמות שהמדינה לקחה עליהן בעלות. זה ממש לזרוק אותן לכלבים".

הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה הגיב: "מדובר באירוע הומניטרי מהמעלה הראשונה, מדינת ישראל חייבת להעניק סיוע הומניטרי לפליטים מהמלחמה באוקראינה ששוהים בארץ כפי שראוי לעשות בזמן מלחמה, אין דבר יותר נחוץ ומוסרי מזה. אני מבקש בכל לשון של בקשה ממשרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומכל הנוגעים בדבר לפתור את הסוגייה לאלתר".

מלחמת אוקראינה רוסיה טיפול רפואי קופות חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד