י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כוננות גבוהה בערים מעורבות ובמוקדי חיכוך

המהומות בעקבות מותו של תושב כפר כנא מתפשטות: אמש הם הגיעו לחיפה, ואף לירושלים • במהלך הלילה: מהומות בטייבה, ארבעה מבוקשים נעצרו ביו"ש • סגן שר החוץ צחי הנגבי: "מי שמתנפל על שוטרים בסכין שלופה צריך לקחת בחשבון שהוא יכול למות" • המפכ"ל דנינו: "מגבה את משטרת ישראל" • עקב ההסלמה: הוחלט להעלות את הכוננות לרמה גבוהה

השוטרים בכפר כנא, פלאש90
השוטרים בכפר כנא, פלאש90

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, קיים אמש (שבת) הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר שבה הוחלט על העלאת הכוננות במשטרה ומעבר לפעילות מיוחדת ברמה ג'.

דנינו התייחס לאירוע הירי בכפר כנא ואמר: "ראיתי במהלך היום את ההתקפות חסרות הבסיס והאחריות כלפי שוטרי משטרת ישראל, ואני אומר כאן באופן שאינו משתמע לשתי פנים - פיקוד המשטרה בראשותי נותן גיבוי מלא ללוחמי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל".

הלילה אירעה הפרת סדר בגשר טייבה מהלכה נחסם הכביש לפרק זמן קצר והוצתו בו צמיגים.
למקום הגיעו כוחות תחנת קדמה ומג"ב. הסדר הושב על כנו ונעצר מפר סדר בן 18.

במהלך פעילות כוחות צה"ל הלילה ברחבי יו"ש נעצרו ארבעה מבוקשים, בקלקיליה דרומית לשכם נעצר פעיל חמאס, בצפון רמאללה נעצרו שני מבוקשים, ומבוקש נוסף נעצר סמוך לבית לחם.

סגן שר החוץ צחי הנגבי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מי שמתנפל על ניידת משטרה בסכין שלופה, יהודי או ערבי, צריך לקחת בחשבון את האפשרות הסבירה שהשוטרים יירו בו. פשוט, הגיוני, מציאותי. וכל היתר זו הסתה ודמגוגיה".

אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, הגיב אף הוא ואמר כי אמנם "אנחנו לא נמצאים באינתיפאדה, אבל להידרדר ממהומות והפגנות לאינתיפאדה זה לא רחוק".

במהלך השבת הפגינו אלפי ערבים בכפר כנא, במחאה נגד מותו של תושב הכפר, חיר חמדאן בן ה-22. הצעיר נורה למוות לאחר שאיים על שוטרים בסכין, הוא מת מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה.

ההפגנות בגליל התפשטו גם לחיפה, ובמושבה הגרמנית בחיפה, הפגינו מאות תושבים. נגד ההפגנה הערבית התאספו למחות מספר פעילי ליכוד.

גם בירושלים ממשיכים המהומות וערבים יידו אבנים מספר פעמים לעבר הרכבת הקלה בציר בית חנינא בירושלים. נגרם נזק לרכבת. איש לא נפגע. שני תושבי שועפט נעצרו.

שני בני אדם נפצעו אמש מיידוי אבנים לעבר אוטובוס של חברת אגד בכביש 65, מול תחנת משטרת עירון. כוח משטרה פתח בסריקות אחר המעורבים והאוטובוס המשיך בנסיעה לעפולה.

כך גם, בן 3 נפצע באורח קל בראשו מאבנים שיודו על הרכב שבו נסע בכביש 60 סמוך לצומת שילה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם.

גם בשומרון יודו אבנים לעבר אוטובוס, בכביש 5 סמוך לברקן שבשומרון. האוטובוס פגע במעקה בטיחות, ושלושה מנוסעיו נפגעו קל. חובשי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

במשטרת המחוז הצפוני מדגישים כי האירוע מצוי בחקירת המשטרה, וכי משטרת המחוז הצפוני תשתף פעולה באופן מלא עם חקירת נסיבות האירוע.

עוד נמסר כי מפקד המחוז, ניצב זהר דביר, הורה לתגבר את כוחות המשטרה בכפר כנא בימים הקרובים, "תוך כדי הידברות עם המנהיגות במגזר הערבי על מנת למנוע הפרות סדר והתפרעויות של צעירים ובמטרה לפעול להחזרת שגרת החיים ולהחזיר את תחושת הביטחון לאזרחים בכפר ובאזור הצפון".

לטענת התושבים הירי התבצע כאשר חמדאן נסוג מהמקום, והפנה את גבו לשוטרים.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

תיעוד אירוע הירי
משטרה מפגינים הרג אינתפאדה כפר כנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד