כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הראש"ל באלעד: מה הסביר לאפיפיור על הלוחות?

אופני איחוד הצלה ליוו את הגר"י יוסף לשבת בעיר אלעד • צפו בתמונות מהביקור וההבדלה בנוכחות ראש העיר ישראל פרוש

הראש"ל באלעד: מה הסביר לאפיפיור על הלוחות?
חנוך בר

העיר אלעד אירחה השבת את הראש"ל הגר"י יוסף שהגיע לעיר לשמש כסנדק בברית לבן אחד מתלמידיו, ונשא דרשות ברחבי העיר במהלך השבת.

בערב שבת נכנס הראש"ל לשערי העיר כשהוא מלווה באופנועים של "איחוד הצלה", המתנדבים בעיר ובשיירת מכוניות ארוכה שליוותה את הגר"י עד למשכנו שהוכן מבעוד מועד. במהלך השבת ליוו מאות מתושבי העיר בשירה אדירה את הראש"ל מדרשה לדרשה בבתי הכנסיות בעיר.

באחת הדרשות סיפר הגר"י יוסף על אביו הגר"ע זצ"ל, שהעניק לו סמוך לפטירתו את שרשרת הזהב עם לוחות הברית, וכאשר נאלץ לפגוש את האפיפיור ענד זאת על צווארו, והסביר למשלחת שהגיעה עמו מהוותיקן את עיקרי היהדות שאינה מפרידה בין מצוות שבין האדם למקום לבין המצוות שבין האדם לחברו והם צמודים אחד לשני, תוך כדי שהוא מראה להם את לוחות הברית התלויים בצווארו.

"כעת הבנתי מדוע נתן לי אבא את המתנה הזו, כדי שאוכל לקדש שם שמים מול כל אותם עונדי השתי וערב", אמר הראש"ל, והרחיב בעניין חשיבות המצוות שבין האדם לחברו.

סעודה שלישית סעד הגר"י בבית רב העיר הגר"מ מלכה, יחד עם מספר מצומצם של אורחים, ראש העיר ישראל פרוש, סגנו צוריאל קריספל שאירגן את ביקורו של הגר"י בעיר, רבנים וחברי עירייה.













אלעד פרוש יצחק יוסף קריספל הראשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד