כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבוקר: השר עמיר פרץ פרש מממשלת נתניהו

לאחר הביקורת: הבוקר נפגש פרץ עם יו"ר סיעתו ציפי לבני, והודיע לה כי הוא פורש • ח"כ שלי יחימוביץ' מיהרה לשגר עקיצה

הבוקר: השר עמיר פרץ פרש מממשלת נתניהו
פלאש90

השר עמיר פרץ (התנועה) פרש הבוקר (א) מהממשלה. בפגישה שהתקיימה בין השר עמיר פרץ לבין יו"ר התנועה השרה ציפי לבני, הודיע השר פרץ כי בכוונתו להתפטר מהממשלה כבר הבוקר. השרה לבני הודיעה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו וכי ימשיכו לפעול במשותף במסגרת התנועה.

ח"כ שלי יחימוביץ' הודיעה כי היא מברכת את השר עמיר פרץ על התפטרותו. "זהו המעשה המדויק והנכון, במיוחד ערב תקציב שהוא תקציב גזירות קשה לציבור, ונוכח חוסר התקווה המדיני.

"מלכתחילה שגתה לבני כאשר חברה לנתניהו והעניקה לגיטימציה למדיניותו השגויה. וככלל, ראוי שפוליטיקאים יהיו במקום שאליו הם מחויבים ערכית ואידאולוגית, ולא יחפשו באובססיביות תירוצים להיות חלק מהשלטון בכל מקרה ובכל מחיר".

יצויין כי סערת הפרישה החלה אמש (מוצ"ש) בתוכנית פגוש העיתונות בחדשות 2, שם אמר פרץ "כשהכל מסביב לוהט, ראש הממשלה מבעיר את השטח במקום להרגיע. דווקא בטקס לזכרו של רבין נתניהו בחר ללבות ולהאשים ורק מפאת הכבוד למעמד לא קמתי והלכתי.

"עשיתי כל מה שיכולתי כדי לקדם תהליך מדיני ולהיאבק למען קיום בכבוד לאזרחי ישראל למען הקשישים והילדים העניים. ההידרדרות היא בכל התחומים המדיני החברתי והכלכלי וביום שני בכנסת לא אצביע בעד התקציב".

פרץ הוסיף "אין לי כוונה להמשיך ולשרת את המדיניות של נתניהו שהפך שבוי בידי הימין. ראש הממשלה נתניהו הוביל אותנו לייאוש הגיע הזמן להביא תקווה . הוא החמיץ את כל ההזדמנויות שהיו לו ובחר להיות שבוי ומשותק בידי הקיצוניים. נתניהו הוא לא הפתרון, הוא הבעיה".

"מודה שהבנת שמקומך אינו כאן"
לאחר שהודיע הבוקר השר עמיר פרץ כי הוא מתפטר מהממשלה. פרץ עימות חריף בין השר פרץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בחודשים האחרונים מתחוללת רעידת אדמה בכל התחומים - מדיני, חברתי וכלכלי וראש הממשלה במקום לנווט ולמצוא פתרונות מחפש אשמים", אמר פרץ.

לדבריו "תפקידו של ראש הממשלה להתעלות מעל ההתלהמות והצרכים הפוליטים ולגלות אחריות כלפי אזרחי ישראל".

נתניהו השיב לו "אצלכם זה אם לא פינית לא עשית. אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק ולהתקפל. תפקידו של מנהיג הוא לראות את המציאות ולאחד כוחות מולה. אנחנו נתונים בעיצומו של מסע הסתה איסלאמיסטי ברמה העולמית, של האסלאם הקיצוני ששולל את זכות הקיום שלנו כעם וכבודדים. כל אחד מבין את זה".

"רואים את זה ברחבי המזרח התיכון עם מדינות שנופלות בידי האסלאם הקיצוני שלא משאיר מקום לקיומה של מדינת ישראל. לצערנו הרשות הפלסטינית ואבו-מאזן שותפים לזה ואנחנו שומעים את זה מראשי מדינות ערביים שלא נשרפו עדיין בבערה הזו. מי שאמור להתאחד נגד זה הם שרי הממשלה. אבו-מאזן בורח מכל הסכם. הוא בוחר ללכת לכיוון הזה. אני מודה לך על שהבנת שמקומך אינו סביב שולחן הממשלה", הוסיף ראש הממשלה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק בוזי הרצוג, הגיב: "התפטרותו של השר עמיר פרץ מבשרת את תחילת הסוף של ממשלת נתניהו האחרונה. דבריו של פרץ אמיצים וכנים, וברור לכל שהגונג למערכת הבחירות כבר נשמע. מקומו של עמיר פרץ, כמו גם של מפלגת התנועה, הוא במחנה המרכז שמאל, אותו תוביל מפלגת העבודה בבחירות הבאות עד להחלפת השלטון".
נתניהו לבני עמיר פרץ התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד