כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: מחנה ההורים של "זכרון מנחם" בלונדון

25 שנים של ניסיון לימדו את אנשי "זכרון מנחם" שלפעמים גם הורים לילדים חולי סרטן צריכים לעצור וליהנות קצת מהחיים

צפו: מחנה ההורים של "זכרון מנחם"  בלונדון

"הכי קשה זו לא התחושה הקשה שלפעמים שאת חייבת חופש אבל לא יכולה, אלא רגשי האשם הקשים על כך שאת בכלל מעזה להרגיש כך". להרגשה זו שותף כמעט כל הורה לילד חולה סרטן ש"זכרון מנחם" נתקלו בו בשנות פעילותם הענפות.

מחנה ההורים שמקיימים ב"זכרון מנחם" בא לענות בדיוק על הצורך הזה, מתוך ידיעה כי הורים לילדים חולים מקדישים את עצמם לילד החולה, לטיפול ולהתמודדות עם המחלה ולא מרשים לעצמם לנוח אף לא לרגע, שמים בארגון דגש רב על רווחת ההורים.

"האבסורד הוא שדווקא קצת חופש ומנוחה יכולים לעשות פלאים לאנרגיה וכוחות הנפשיים של ההורה", מספר חיים ארנטל יו"ר "זכרון מנחם".

כהורים ששכלו ילד חולה סרטן, חיים ומירי ארנטל יודעים איזה מחיר נפשי כבד גובה הטיפול והדאגה לילד לאורך שנות המחלה. לאחר שאיבדו את ילדם והחליטו על הקמת "זכרון מנחם" מנחם הם רצו לנצל את הניסיון הרב שצברו בעת מלחמתו של בנם, כדי לתמוך ולעזור לילדים אחרים הלוקים בסרטן ולבני משפחותיהם. מתוך ניסיון זה נולד הרעיון לקיים מחנה מיוחד רק הורים.

חיים ארנטל יו"ר "זכרון מנחם" מסביר: " ההורים מגויסים במשך כל ימות השבוע, פיזית ונפשית למלחמה. כל חייל חייב לנוח לפעמים, על מנת שיוכל לתפקד בשדה הקרב. אנחנו למדנו שלפעמים הורים מסרבים לצאת כי אין מי שידאג לילד החולה, או לילדים האחרים בבית".

על כן, "זכרון מנחם" לא רק מטיסה את ההורים לחופשה בחו"ל, אלא דואגת גם למתנדבים שישארו עם הילדים בבית וידאגו לכל צרכיהם. כאשר ההורים שוהים במחנה, מגיעים מתנדבי "זכרון מנחם" אל בתים, לשמור על הילדים ולהעסיק אותם ושירות קייטרינג משובח ארגן את כל הארוחות לילדים בבתיהם.

למחנה ההורים יוצאים גם אנשי מקצוע מתנדבים, המקיימים קבוצות תמיכה ופעילויות העוזרות להורים להתמודד עם הטרגדיה שפקדה את חייהם. אחת האימהות שיוצאת אל המחנה בירכה על היוזמה וציינה כי "אני כל כך נרגשת לקראת זה, לבלות זמן איכות כל כך חיוני עם בעלי, לנוח קצת. אין לי ספק שלאחר כמה ימים כאלו, אני ארגיש שאני יכולה לעמוד על הרגליים שוב".











מחנה הורים סרטן זכרון מנחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד