י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא מעט ישראלים עדיין נצורים

המטיילת שחולצה ממש ברגע האחרון משחזרת

בחבל טגראיי באתיופיה משתוללת לחימה כאשר לא מעט ישראלים עודם נצורים שם. משרד החוץ הוציא אזהרת מסע לאזור | אחת הישראליות שחולצה באמצע טרק באזור שחזרה את השעות הדרמטיות 

המטיילת שחולצה ממש ברגע האחרון משחזרת
ילדים באתיופיה. אילוסטרציה צילום: unsplash

באזור אמהרה שבחבל טגראיי באתיופיה משתוללת לחימה שנמשכת כבר ימים אחדים. משרד החוץ הוציא אזהרת מסע לאזור. לא מעט ישראלים עדיין נצורים שם. שקד הורוביץ, ישראלית בת 23 מגבעת שמואל, חולצה מגונדר יחד עם תיירים צרפתים וסינים, ונמצאת עכשיו באדיס אבבה. בריאיון לתוכנית 'השעה הבינלאומית' בכאן רשת ב' היא סיפרה: "הייתי עם עוד כמה חברים בטרק בהרים שליד, וכנראה שממש אפילו כמה שעות אחרי שהתחלנו את הטרק התחילה המלחמה".

"יצאנו מאדיס אבבה לטרק, אז השארנו שם את כל הציוד שלנו בכוונה לחזור לקחת אותו", היא המשיכה. "תוך כדי הטרק, ברגעים שלמדריכים שלנו הייתה קליטה, הבנו שהדרכים לגונדר חסומות. לא הבנו שזה סיפור גדול מדי, הם אמרו שזה קורה הרבה בגלל כל מיני קרבות פנימיים והרגיעו אותנו שהכול טוב ושעד שנסיים את הטרק זה יסתדר".

אלא שבשלב מסויים, לדבריה, "ממש ב-20 הדקות האחרונות של הטרק שלנו, מגנוס הצליחו ליצור איתנו קשר דרך המדריך והטלפון הלווייני שהיה איתנו, וסיפרו לנו על המצב. כמה פעמים הודיעו לנו שיהיה חילוץ, ואז ביטלו אותו בגלל כל מיני סיבות. באיזשהו שלב הבנו שאולי לא יוכלו לחלץ אותנו, וממש ברגע האחרון הם הצליחו לעשות את זה".

הורוביץ אמרה כי היא וחבריה שכרו טלפון לווייני של חברת החילוץ "מגנוס". "טיילנו עם הטלפון שלהם, זה באמת מציל חיים", היא אמרה. "אפשר לשלוח בו סמסים והם יכולים לעקוב אחריו. זה היה מזל גדול. הם בדקו לנו את הדרכים ודיברו איתנו".

עוד אמרה הורוביץ: "מצבנו היה הרבה יותר טוב מהרבה מקומות אחרים באזור. היינו כל הישראלים שהיו באזור דברק, באותו בית מלון, שנתקעו שם הרבה תיירים. אנחנו יודעים שעכשיו המצב כבר ממש הסלים שם, וחולצנו בזמן. בדקנו מראש, אמרו שזה אזור בטוח, וכל הזמן הזה היינו גם מלווים עם מדריכים מקומיים. זה חלק מאוד גדול מהמזל שלנו, כי הם עזרו לתווך את הסיטואציה, עזרו לנו והיו בקשר עם מגנוס כל הזמן הזה".

אתיופיה מטיילת ישראלית מלחמת אזרחים אזהרת מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד