כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד חריג

העיתונאי התפרץ לעבר השר: "תפסיק לתקוף את התקשורת"

במהלך מסיבת העיתונאים שכינס אמש השר סמוטריץ', התפרץ לעברו הכתב הכלכלי גד ליאור שביקש ממנו להפסיק לתקוף את התקשורת "אנחנו עדיין לא בדיקטטורה אני מקווה". אולם השר דווקא הגביר את השיח ואת הביקורת על הכתבים הכלכליים: "אתם ועובדות לא הולכים ביחד"

העיתונאי התפרץ לעבר השר: "תפסיק לתקוף את התקשורת"
העיתונאי גד ליאור צילום: מתוך הטוויטר של מיכאל שמש

עיתונות קווים לדמותה, לטוב ולרע: עימות חריג במהלך מסיבת העיתונאים שכינס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאחר שהשר הרבה במהלך דבריו לתקוף את התקשורת ואת העיתונאים הכלכליים, גם את אלה שישבו בקהל. הכתב הכלכלי של כלכליסט, ynet וידיעות אחרונות, גד ליאור, יצא מכליו, הטיח ביקורת בסמוטריץ' וקרא לו להפסיק להאשים את התקשורת.

בתיעוד שפורסם ברשת נראה גד ליאור מתפרץ לדבריו של סמוטריץ' ואומר: "רק השר סמוטריץ' צודק, רק הוא יודע. כל העיתונות נגדו. המצב הכלכלי של ישראל הוא כרגע לא רע. אנחנו צריכים לשדר מהו. סלח לי שאני אומר את הדברים האלה. חד וחלק. ואתה לא יכול רק להמשיך לתקוף את התקשורת. אנחנו עדיין לא בדיקטטורה אני מקווה". 

מתוך הטוויטר של מיכאל שמש.

"מותר לנו לכתוב כמה דברים וכשצריך אנחנו משבחים. עשית גם דברים טובים. העיתונות כתבה שהיית שר תחבורה טוב. האם היית אז מישהו אחר? סליחה על הדברים האלה, אבל חשוב שזה ייאמר", סיים ליאור.

אולם השר סמוטריץ' לא שמע לעצתו והמשיך לכנות את העיתונאים ואת כלי התקשורת "מוטים", "מטעים", וגם המליץ להם "לעשות עם עצמם חשבון נפש". 

עוד אמר השר לעיתונאים שישבו לפניו: "אני שר האוצר. זו מדיניות שלי. אלה החלטות שלי ולכן אני עומד כאן. אני יודע שאתם קצת שכחתם מה זה דמוקרטיה, אבל אני נבחר ציבור, קיבלתי מנדט. אני שר האוצר. כפי שאמרתי זו המדיניות שלי ואני עומד בפני אזרחי מדינת ישראל ומסביר אותה".

עוד המשיך השר סמוטריץ': "אני כבר די התייאשתי לנסות להפוך אתכם לתקשורת כלכלית אמיתית. מצבנו הכלכלי מצוין. הוא תואם את התחזיות שלנו בחודשים האחרונים. אבל אתם ועובדות לא הולכים ביחד".

העיתונאים הכלכליים ספגו ביקורת רבה וגם את הדברים הבאים: "כל הבהלה שאתם מנסים לייצר על קיצוצים ועל העלאות מיסים לא היה, לא נברא, לא משל היה וגם לא יהיה. הכלכלה הישראלית חזקה מאוד, הנתונים טובים מאוד. רואים את זה בצמיחה וגם אתם העיתונאים לא משתפים את זה לציבור כי זה לא משרת את האג'נדה או הנרטיב שאתם רוצים לייצר אבל בסופו של דבר הצמיחה שלנו מתעדכנת".

בצלאל סמוטריץ מסיבת עיתונאים תקיפת עיתונאים גד ליאור עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד