ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגראי"ל: "לא לבטל הזמנת הרב אויערבך"

הסערה שאיימה על בית הכנסת 'צעירים': מדוע נמנע רב בית הכנסת, הגרי"ט זנגר, מלהתפלל ולשאת דרשה בליל שבת האחרון? • למה הבין הגבאי כי שגה ועלה להתנצל בפני הרב? • ומה הכריע הגראי"ל שטיינמן בשאלה שהוצגה לפניו על דרשת הגר"ש אויערבך בעצרת לזכרו של הגראמ"מ שך זצ"ל? • הסיפור המלא

הגראי"ל: "לא לבטל הזמנת הרב אויערבך"

אמש (מוצ"ש) השתתפו מאות אברכים ותלמידי ישיבות בדרשתו של ראש ישיבת 'מעלות התורה', הגר"ש אויערבאך, בבית המדרש 'צעירים' ברחוב הרב מלצר בבני ברק, במסגרת הספד מרכזי לזכרו של בעל ה'אבי עזרי' הגראמ"מ שך זצ"ל.

לא רבים יודעים את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים בנושא זה, ואשר נמנעה ברגע האחרון בשל הוראתו של הגראי"ל שטיינמן.

רב בית הכנסת, הגאון רבי יום טוב זנגר, לא השתתף בתפילת ליל שבת ולא מסר את דרשתו - אותה הוא מוסר מידי שבת בין קבלת שבת לערבית. מתפללי בית הכנסת שהתפלאו לנוכח היעדרותו של רבם הנערץ, עלו לאחר התפילה לביתו, ושם נענו באופן נחרץ על ידי הרב, כי "גבאי ביה"כ (שמו שמור במערכת) מתנהג בדורסנות ואינו מקבל את הוראות הרב".

למתקשים, הוסבר כי הגבאי החליט על דעת עצמו להזמין את הגר"ש לשאת דברים, אף שהזמנה כזו משמעותה התרסה כנגד גדולי ישראל שבעיר החלוקים עליו, ובעיקר כלפי הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

רוב מנין ובנין של מתפללי בית הכנסת, ששמעו את דעתו הנחרצת של הרב בנושא והבינו את הפגיעה הקשה ברבם - החליטו 'להחרים' את תפילות השבת, ואכן למחרת בשחרית, נעדרו רוב מתפללי 'צעירים' מהתפילה.

הגבאי, שהבין את חומרת מעשיו, עלה לביתו של רב ביה"כ להתנצל על מעשה החוצפה, והרב זנגר השיבו כי יעלה לפני מנחה להתייעץ עם הגראי"ל, וכל אשר יאמר לו יעשה.

ואכן, השאלה הוצבה בפני הגראי"ל, שהכריע כי "אין לבטל את הזמנתו של הרב אוירבעך כיון שהוזמן כבר, אבל אין לעשות מהדבר רעש וכן לא לשים מסכים בחוץ". בלית ברירה, קיבל עליו הגבאי את הדין, והבטיח שלא יעשה שום דבר מכאן ולהבא נגד הוראות הרב.
מחאה רב צעירים צבי רוט הגרש''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד