כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"שמאלן פרוגרסיבי"

גוטליב: זה השופט שלוין מנסה לסכל את מינויו לנשיא

חברת הכנסת ממפלגת הליכוד תקפה בחריפות את שופט העליון יצחק עמית, שעתיד להתמנות לפי שיטת הסיניוריטי לנשיא העליון: "שמאלן פרוגרסיבי, שבהחלטותיו אפשר לתומכיו טרור ומהללי שהידים לשבת בכנסת ישראל"

גוטליב: זה השופט שלוין מנסה לסכל את מינויו לנשיא
השופט יצחק עמית בוועדת הבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב אישרה בריאיון ל"ynet radio" את הדיווחים לפיהם המטרה של שר המשפטים לוין במו"מ שהוא מנהל עם נשיאת העליות חיות היא למנוע את מינויו של יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון.

גוטליב תקפה ואמרה כי הוא "שמאלן פרוגרסיבי, שבהחלטותיו אפשר לתומכיו טרור ומהללי שהידים לשבת בכנסת ישראל, לא מתאים להיות נשיא". עוד הוסיפה: "השר יריב לוין פועל כרגע מול חיות למנוע את מינויו לנשיא ובצדק. מקווה שיצליח".

כשנשאלה גוטליב מאיפה היא יודעת שהוא "שמאלן פרוגרסיבי" השיבה: "אני לא נוטה להמציא המצאות. אני גוזרת את דעותיי מהחלטות שיפוטיות רעות מאוד של יצחק עמית".

נזכיר כי אתמול דווח שבימים האחרונים השר לוין הניח הצעת פשרה חדשה והוא מבקש לקיים מגעים עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

על פי ההצעה, הוועדה תבחר לעליון שני שופטים שמרנים שמוסכמים על חיות ולוין והם יבואו במקום הנשיאה חיות והשופטת ענת ברון הפורשות לגמלאות במהלך חודש אוקטובר.

כמו כן, במקום חיות - שנבחרה על פי שיטת הסניוריטי - ייבחר כנשיא שופט ותיק, אך לא על פי הוותק שלו בעליון. בין השמות האפשריים שעלו נמצאים נועם סולברג, יוסף אלרון ואולי אף יצחק עמית. עוד במסגרת ניסיון הפשרה, יוצע כי החוק שבו תומך לוין לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כמו גם שינוי דרכי פעולתה, יושלם וייכנס לתוקף רק החל מהכנסת הבאה - ובינתיים ייבחרו שופטי כל הערכאות האחרות על פי החלטת הוועדה שהרכבה כמעט הושלם.

יחד עם זאת, גוטליב התייחסה בריאיון שלה היום לאמירת נתניהו לפיה הצעד הבא ברפורמה המשפטית הוא שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. גולטיב אמרה כי זה "לא יקרה, תתפסו אותי במילה".

עוד הוסיפה: "הרפורמה לא על השולחן כבר מזמן. היא הייתה קשורה לריסון כוחו של בג"ץ בחקיקה ושמירה על גבולות מאוד מסוימים בין הרשות המחוקקת לשופטת. בית המשפט העליון קנה לעצמו סמכויות לא לו, ומרגיש כמו ריבון בעוד שהוא איננו הריבון".

"בג"ץ שכח מזמן לציית לחוקי הכנסת שקובעים באופן ברור שאין לשופט אלא את הוראות הדין. הוא לא ממציא את הוראות הדין. ולכן מה שמעניין אותי זה שבג"ץ יזכור את מקומו ונרסן את כוחו בחקיקה. דעתי בעניין לא נשמעה, ולא הולכים לשנות את חוק יסוד השפיטה באופן שיתווה גבולות ברורים לסמכות בג"ץ, וחבל", כך לפי דברי גולטיב.

יריב לוין טלי גוטליב הרפורמה המשפטית יצחק עמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד