כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קיבל חמישה שוקים חשמליים

עוזר הרופא הציל את שכנו שלקה בדום לב

טוב שכן פראמדיק קרוב מאח רחוק: עוזר רופא מרמב"ם הציל את שכנו שלקה בדום לב. בתום החייאה מוצלחת פונה מיכאל ליחידה לטיפול נמרץ לב ברמב"ם

עוזר הרופא הציל את שכנו שלקה בדום לב
מימין לשמאל: מיכאל ואנטון צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

מיכאל פרומפקין (52) ואנטון קרוגר, פארמדיק ועוזר לרופא ביחידה לאי-ספיקת לב ברמב"ם, לא ידעו שהם שכנים, עד יום חמישי האחרון בערב. דרכם של השניים, המתגוררים במרחק בניין בודד בטירת כרמל נפגשו לאחר שמיכאל לקה בליבו. רעייתו לא בזבזה זמן יקר וצלצלה למוקד מד"א ובנחייה מדויקת של המוקדן, היא החלה בעיסויים לבבים לליבו של מיכאל. אולם כאן, למזלו של מיכאל, אחראי הכוננים המרחבי של מגן דוד אדום, אלי כתב, מכיר את אנטון מהתקופה שבה השניים עבדו יחד במד"א ואלי זכר שאנטון גר באותו הרחוב.

כך מצא את עצמו אנטון, שבמסגרת תפקידו ברמב"ם הוא חבר בצוות ההחייאה של בית החולים, מוזנק לבניין הסמוך היישר לביתו של מיכאל, והיה לגורם הרפואי הראשון שהחל בביצוע החייאה מוקפדת עד להגעת ניידת מד"א עם מפעם (דפיברילטור).

במסגרת הליך ההחייאה בדירתו מיכאל, שהיה כאמור נטול דופק, הוא קיבל חמישה שוקים חשמליים שהצליחו להחזיר לו את הדופק ולהוציא את מיכאל מכלל סכנה. בתום ההחייאה המוצלחת פונה מיכאל ליחידה לטיפול נמרץ לב בבניין לרפואת הלב ע"ש אייל עופר שברמב"ם, שם לאחר אבחון מקיף לבעיה ממנה הוא סובל, הוא עבר השתלת קוצב לב, והיום, בחלוף שבוע, הוא משתחרר לביתו, לא לפני שהוא מחייך ומודה לצוותים הרפואיים ברמב"ם ובמד"א, על כך שנלחמו על חייו, אולם גם שמח על השכנות והחברות החדשה בינו לבין אנטון.

בית החולים רמב"ם חיפה שוק חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד