כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סכום עתק

אחרי האסון בלידת התאומים: האם החרדית תובעת למעלה מ-2.5 מיליון

משרדה של עו"ד דיקלה ואנונו הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה לתשלום סכום עתק כפיצוי על התרשלות קשה שהובילה למקרה בו תינוק אחד נפטר במהלך הלידה והשני סובל משיתוק מוחין • תביעה הוגשה על יותר מ-2.5 מיליון, כאשר הפיצוי יכול להגיע עד ל-14,000,000 ₪

אחרי האסון בלידת התאומים: האם החרדית תובעת למעלה מ-2.5 מיליון
תינוקת. אילוסטרציה צילום: freepik

ר' איש חרדית מירושלים הגישה תביעה באמצעות עו"ד דיקלה ואנונו על רשלנות במהלך ההיריון והלידה מול קופת החולים בה בוצע מעקב ההריון ובית החולים בו התקיימה הלידה, אשר הובילו בסופו של דבר ללידת תאומים פגים בשבוע +26 כשילד אחד סובל משיתוק מוחין והילד השני נפטר.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז ת.א 19695-02-23 כתב התביעה נתמך באמצעות חוות דעת של שלושה מומחים בכירים בתחומם: ד"ר מריוס ברגר, מומחה בגניקולוגיה, ד"ר דוד קוהלת מומחה בנאונטולוגיה, ופרופ' אבינועם שופר, מומחה בנוירולוגית ילדים.

על פי העולה מכתב התביעה ומחוות הדעת, התובעת בחורה צעירה מירושלים בת 23 נשואה +1 הייתה בהיריון תאומים, במהלך ההיריון התובעת הגיעה למעקב היריון אצל רופאת הנשים, בוצעה בדיקת שתן שהעידה על ערכים גבוהים של זיהום אצל התובעת, יחד עם זאת, לא ניתנה כל התייחסות לתוצאות הבדיקות, ולזיהום, וכך למעשה הזיהום לא טופל, לא ניתנה אנטיביוטיקה, לא בוצעו תרביות לבדוק את הזיהום, בנוסף, מאחר ומדובר בהיריון של תאומים היה צריך להיות מעקב צמוד אחר התובעת במסגרת היריון בסיכון גבוה, שגם לא בוצע. וכך בשל הרשלנות הרפואית החמורה למעשה הזיהום גרם לפקיעת מים אצל התובעת ולפגות בשבוע +26.

אם לא דיי בכך, גם כשהגיעה התובעת לבית חולים הדסה ללידה גם שם לא טופלה כנדרש, בבית החולים הדסה לא הייתה כל התייחסות לזיהום ממנו סבלה התובעת, לנוכח הזיהום שהיה קיים הצוות הרפואי היו מיד צריכים לבדוק את הזיהום באמצעות תרביות, לתת אנטיביוטיקה מתאימה, היו צריכים לתת מגנזיום להגן על המוח, הצוות הרפואי אף התרשל גם לאחר הלידה הילודים לא טופלו כנדרש בפגיה.

כתוצאה מהרשלנות הרפואית הקשה ילד אחד סובל משיתוק מוחין קשה והילד השני נפטר בבית החולים יומים לאחר הלידה.

טענת התביעה הינה שאילמלא הרשלנות הקשה של הצוות הרפואי בקופ"ח ובבית החולים, התאומים יכלו להיוולד בריאים.

סבלתם מרשלנות רפואית? צרו קשר ותזכו במה שגיע לכם>>>


בדיקות מעקב הריון. אילוסטרציה • Kobi Gideon / Flash90

התביעה כאמור הוגשה לבית המשפט המחוזי בדרישה של למעלה מ- 2.5 מיליון ₪.

יצוין, כי בפסקי דין דומים של נזקי פגות תובעים קיבלו פיצוי של כ- 14,000,000 ₪. 

עו"ד דיקלה ואנונו, אם נולד ילד שסובל משיתוק מוחין מה את ממליצה לעשות?

"אומנם בשל פגות יכול להיגרם שיתוק מוחין, אך לא רק בפגות

ישנם הרבה מקרים נוספים בהם ילדים נולדו כשהם לא פגים ובמהלך הלידה הייתה מצוקה, האטות של המוניטור, לא הגיע חמצן למוחו של היילוד, והטענה שהצוות הרפואי היה צריך לבצע ניתוח קיסרי דחוף במקום לידה רגילה, ובסופו של דבר החוסר חמצן גורם לשיתוק מוחי אצל היילוד.

אני ממליצה לכל מי שנגרם לבנו שיתוק מוחין בעקבות לידה להתייעץ עם עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית".

עו''ד דיקלה ואנונו עוסקת מזה למעלה מ-16 שנה בתיקי 'רשלנות רפואית', גם כאלה המוגדרים כמסובכים ומורכבים. במסגרת עיסוקה, מטפלת עו"ד ואנונו במגוון רחב של בעיות מתחומי הרפואה השונים ובתיקים מורכבים . לאחר שנים שבהן ייצגה עו"ד ואנונו נתבעים את הרופאים, בתי החולים, קופות החולים, והמרפאות הפרטיות, מזה מספר שנים מייצגת את התובעים, המטופלים ומרגישה תחושה של שליחות ב"ה. עובדה זו מעניקה לה כיום יתרון רב בייצוג הצד התובע, משום שכבר בשלב הראשוני היא מסוגלת לצפות את המהלכים ולהיערך אליהם, ולסייע ללקוחותיה לקבל את הפיצוי המירבי.

סבלתם מרשלנות רפואית? צרו קשר ותזכו במה שגיע לכם>>>

תאומים רשלנות רפואית עו"ד דיקלה וענונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד