כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הארכת כהונת הרבצ"ר

פנייה לשר הביטחון ולרמטכ"ל: "מדוע הוחרג עניינו של הרבצ"ר?"

סא"ל במיל פנה במכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי ולשר הביטחון יואב גלנט, בעקבות ההחלטה להאריך את כהונת הרבצ"ר בשנתיים: "חריגה בוטה זו מעוררת יותר מחשד כי קיימים שיקולים זרים ופסולים בקבלת ההחלטה"

פנייה לשר הביטחון ולרמטכ"ל: "מדוע הוחרג עניינו של הרבצ"ר?"
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי ששלח לשר הביטחון יואב גלנט לפני כחודשיים התראה לפני עתירה לבג"ץ בעניין סיום תפקידו של הרב הצבאי הנוכחי, זאת לאחר שהוא מכהן מעבר לנוהג הצבא, שיגר סא"ל פיני איזק מכתב נוסף בעניין לרמטכ"ל הרצי הלוי ולשר הבטחון גלנט.

במכתב כותב איזק: "עוד אני ממתין לתשובתכם, והנה להפתעתי ולתדהמתי פורסם בתקשורת כי החלטתם להאריך את כהונת הרבצ"ר בשנתיים נוספות. זאת בניגוד כמור למדיניות שנוהגת בצה"ל מזה עשרות שנים, ובשונה מכל מה שנעשה לגבי הרמטכ"ל, אלופי הפיקודים ומפקדי החילות השונים".

עוד הוסיף איזק: "קל וחומר, כאשר הרבצ"ר אמור להיות בעז"ה בחורף הקרוב בגיל 67, והארכת כהונתו מעבר לגיל הפנסיה חורגת מן המקובל בתחום האזרחי, והכל תוך הפליית קצינים אחרים לרעה, שאינם זוכים ליחס מעין זה, למרות רצונם להמשיך ולשרת. חריגה בוטה זו מעוררת יותר מחשד כי קיימים שיקולים זרים ופסולים בקבלת ההחלטה הנ"ל".

איזק מפנה שאלה אל הרטמכ"ל ושר הביטחון: "מדוע החורג עניינו של הרבצ"ר משאר כל נושאי התפקידים והדרגות בצה"ל, תוך הפלייתו לטובה על פניהם ועל פני קודמיו בתפקיד הרבצ"ר? האם ואיך עולה החלטה זו - במידה ואכן נתקבלה - בקנה אחד עם המדיניות שנוהגת בצה"ל מזה שנים רבות, בין השאר לשם ריענון השורות ופתיחת "אופק" גם למועמדים האחרים?".

איזק חותם את מכתבו: "לנוכח חשיבות העניין ולאור העובדה שמכתבי הראשון בנושא זה נשלח אליכם כבר לפני כחודשיים ימים אבקש כי תשיבו לי בהקדם למען אוכל לכלכל את המשך צעדיי בנושא חשוב זה".

בשש השנים האחרונות משמש בתפקיד הרבצ"ר הרב אייל קרים, כשבשנתיים האחרונות כהונתו הוארכה לאחר שהייתה אמורה להסתיים. לפני כשלושה שבועות החליט שר הביטחון על הארכת כהונתו של הרב קרים, בשנתיים נוספות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המכתב התקבל ויענה במישרין לפונה".

הרצי הלוי הרבנות הצבאית הרמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד