כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אין מקום להכבדת נטל המס"

עיריית ת"א בקשה להטיל 'מס מטרו' - משרד הפנים מתנגד

עיריית ת"א ביקשה להטיל מס סלילה על בעלי עסקים שבסמיכות אליהם צפוי לעבור קו מטרו | אלא שמנכ"ל משרד הפנים שיגר מכתב בו הוא כותב כי "אין מקום להכבדת נטל המס ולהשית על תושבי הרשות המקומית נטל נוסף בתחום היטלי הסלילה"

עיריית ת"א בקשה להטיל 'מס מטרו' - משרד הפנים מתנגד
רכבת תחתית מטרו בלונדון צילום: pixabay

לאחר שעיריית תל אביב הודיעה כי בכוונתה להטיל מס על בעלי עסקים הממוקמים בסמיכות לקווי המטרו, מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ שיגר מכתב למנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, בו הוא יוצא נגד היוזמה העירונית, כך דווח 'כלכליסט'. יצוין כי הרשויות בהן צפויה לעבור המטרו נדרשות לממן חלק מהפרויקט שעלותו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל.

במכתב הוא כותב כי "עמדת משרד הפנים אינה רואה מקום להכללת עלויות המטרו שהוטלו על הרשות המקומית, במסגרת היטלי הסלילה. לגישתנו, בוודאי בימים אלו של עליה מהותית ביוקר המחיה והצורך בהתמודדות ובמלחמה בעליית מחירי הדיור, אין מקום להכבדת נטל המס ולהשית על תושבי הרשות המקומית נטל נוסף בתחום היטלי הסלילה".

עוד כותב מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, כי "הרשויות המקומיות צפויות על פי העקרונות העומדים ביסוד קביעת הליכי מימון הקמת המטרו, לגידול משמעותי בהכנסותיהן, על רקע הגידול הצפוי בהיקפי שטחי המסחר שיקומו בסמיכות לציר המטרו. גידול אשר יקבל את ביטויו הן בגידול בהיקף היטלי ההשבחה והן בתחום הגביה של ארנונה לעסקים. כמו גם, על רקע העובדה כי הגידול הצפוי במס – לרבות הגידול הצפוי בגביית מס מטרו או תשלומים נוספים שהממשלה מבקשת להטיל למימון חלקה – יוטל על הבעלים והמחזיקים בנכסים בשטחים הסמוכים למטרו ובשים לב לנטל המיסוי המצרפי שעשוי להיות מוטל על פי בקשתכם על בעלי נכסים אלו. פרץ מסיים בכך שהוא כותב "אשר על כן, ובוודאי בנקודת הזמן הנוכחית, עמדת המשרד כי אין מקום להשית את עלויות אלו על בעלי הנכסים בתחום הרשות המקומית".

כאמור, המכתב מגיע בתגובה ליוזמה של עריית תל אביב שמבקשת לגבות את היטלי הסלילה להקמת המטרו מתושבים ובעלי עסקים הממוקמים בסמיכות להקמת קווי הרכבת. 

מעיריית תל אביב נמסר ל'כלכליסט': "בניגוד לנטען, היטל הסלילה הוא תשלום חד פעמי, שמוטל על היזמים שבונים פרויקטים חדשים בעיר ולא על התושבים. תחשיב ההיטל כולל בתוכו את כל הוצאות תשתית הדרכים העתידית של העיר, ובכלל זה חלק מהוצאות תשתית המטרו אשר הושתו על העירייה ע"י המדינה. ראוי לציין כי מדובר בהתייקרות שולית ביותר - תוספת של 11 שקלים למטר. כלומר, על דירה בגודל של 100 מ"ר, ישלם היזם באופן חד פעמי 1,100 שקל בלבד".

 

מטרו היטל משרד הפנים עיריית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד