כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יעדר מהעימות?

טראמפ סירב להתחייב שיתמוך במועמד שינצח אותו בפריימריז

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, המוביל בפער גדול בסקרים, סירב להתחייב שיתמוך במועמד אחר שינצח אותו: "למה שאני אחתום? יש אנשים שאני לא אתמוך בריצה שלהם לנשיאות"

טראמפ סירב להתחייב שיתמוך במועמד שינצח אותו בפריימריז
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סירב להתחייב שיתמוך במועמד שינצח אותו בפריימריז המפלגה הרפובליקנית, כך לפי דיווח סוכנות הידיעות AP.

ב-23 באוגוסט יערך עימות טלוויזיוני בין המועמדים השונים בפריימריז, זאת למרות שרק בחודש ינואר יהיו הבחירות הפנימיות עצמן. בכדי למנוע עומס מועמדים שישתתפו, נקבעו מספר קריטריונים כדי להשתתף.

אחד מהם הוא הסכמה לכך שהמתמודד יתמוך בכל מועמד שיבחר בבחירות לנשיאות ארה"ב: "אני מתחייב שאם לא אנצח בפריימריז הרפובליקניים לבחירות לנשיאות 2024 אני אכבד את רצון הבוחרים בפריימריז ואתמוך במועמד, כדי להציל את המדינה שלנו ולנצח את ג'ו ביידן".

כאמור, טראמפ סירב לחתום על הצהרה זו והסביר: "למה שאני אחתום על זה? אני יכול לציין שמות של שלושה או ארבעה אנשים שאני לא אתמוך בריצה שלהם לנשיאות. יש כאן בעיה".

סקר שערך "ניו יורק טיימס" בשבוע שעבר מראה כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מוביל בפער משמעותי של כ-37% על יריבו, מושל פלורידה דסנטיס. לפי הסקר, 54% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית השיבו כי יצביעו לטראמפ בבחירות הפנימיות, בעוד 17% השיבו שיצביעו לדסנטיס. מאחוריהם נותרו מאחור המועמדים מייק פנס, ניקי היילי וטים סקוט שלא חצו את רף ה-3% תמיכה.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024 פריימריז דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד