ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מניעים פוליטיים?

דיווח: יאיר לפיד פועל נגד הסכם שלום עם סעודיה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פועל בזירה האמריקנית נגד הסכם השלום עם סעודיה ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים. לפיד לחברי קונגרס: "ההסכם כפי שהוא כרגע מסכן את ביטחון ישראל והאזור". הליכוד: "מוטב שלפיד, שמסר לחיזבאללה מאגרי גז ישראליים בחינם, לא יטיף לראש הממשלה נתניהו"

דיווח: יאיר לפיד פועל נגד הסכם שלום עם סעודיה
יאיר לפיד במליאה צילום: ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פועל נגד הסכם השלום עם סעודיה ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים. על פי דיווח בחדשות 13, לפיד פועל נגד ההסכם בזירה שמוכרת היטב לראש הממשלה בנימין נתניהו - הקונגרס האמריקני.

על פי הדיווחים בארה"ב, במסגרת הדרישות סעודיה מבקשת לפתח גרעין אזרחי - מה שמדאיג מאוד את מערכת הביטחון. לפיד, אשר שמר עד כה על שתיקה בקשר למגעים, נפגש הבוקר עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטים שנמצאת בישראל, ואמר להם: "אני אתנגד לכל הסכם הכולל העשרת אורניום בסעודיה. ההסכם כפי שהוא כרגע מסכן את ביטחון ישראל והאזור. אסור לתת לסעודיה את כל מעגל העשרת האורניום".

לפיד השמיע את הדברים בפני הגורמים האמריקנים, אחרי שהוא נפגש ושוחח עם גורמי ביטחון שונים - בעיקר כאלה שכיהנו בתפקיד רשמי עד לא מזמן.

למרות הדיווחים השונים, הדברים עוד עדיין לא בשלים ולכן לא ניתן לומר בשלב הזה מה תכלול אותה עסקה בין ארה"ב לסעודיה גם בהיבט הגרעיני.

בצמרת המדינית בישראל שומרים את עמדתם על הנושא בסוד, ובכירים מדיניים אומרים כי ניתן יהיה לפתור את המורכבויות.

לפיד אמר הערב בריאיון לחדשות 12: "אין בעיה עם גרעין אזרחי, יש מדינות במזרח התיכון שיש להם גרעין אזרחי, מה שאין להם זה העשרת אורניום על אדמתם. זה מונח עכשיו על השולחן ואסור שזה יהיה מונח על השולחן. ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום בסעודיה - כי זה מסכן את ביטחון ישראל".

לדבריו, "אני מאוד בעד הסכם, לא במחיר של העשרת אורניום שתסכן את ביטחון ישראל. יותר מ-70 שנה יש אסטרטגיה לאומית בנושא הגרעין. כל הזמן מדברים על זה שתהיה הסכמה וזה אחד הפרמטרים", טען לפיד. "זה יפגע במאבק עם איראן. זה יוביל למרוץ אזורי".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות.

מוטב שלפיד, שמסר לחיזבאללה מאגרי גז ישראליים בחינם, לא יטיף לראש הממשלה נתניהו שימשיך לשמור על הביטחון והאינטרסים החיוניים של ישראל בכל הסדר שלום", לשון תגובת הליכוד.

יאיר לפיד ארה''ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד