כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבדיקה הסודית בבני ברק

האם המידע הרפואי של נתניהו הגיע להאקרים?

לפני 8 שנים הגיע ראש הממשלה לבדיקה רפואית בבית החולים מעייני הישועה. כעת בעקבות פריצת האקרים למערכות בית החולים קיים חשש שהמידע הרפואי של ראש ממשלת ישראל נמצא בידיהם

ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההאקרים שפרצו לבית החולים 'מעייני הישועה' הצפינו את כל המידע שבידי בית החולים, כולל המידע בשרתים ובתחנות הקצה. בשנת 2015 ביום שישי בהיר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לעבור בדיקת קולונוסקפיה בבית החולים מעייני הישועה כשהוא מסווה את הגעתו בתוך משאית פיתות. כפי שדווח באותם ימים.

הערב עולה חשש כי ייתכן שגם המידע שלו יחד עם רבבות המטופלים לאורך השנים בבית החולים, נמצא בידי ההאקרים שעשויים לפרסם אותו כדי להלחיץ ולסחוט כספים. כך פורסם הערב ב'כאן 11'.

מוקדם יותר הערב, הוציאה, הרשות להגנת הפרטיות הודעת אזהרה רשמית בעקבות "האינדיקציה לדלף מידע שהתגלתה היום, וזאת במסגרת הליך האכיפה שהרשות פתחה מיד עם קרות האירוע". לפי ההודעה, לאחר בחינה ראשונית של האירוע עלה חשש לדלף מידע אך היום התגלה כי מדובר באינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש. "נוכח אינדיקציה זו מבקשת הרשות להנחות את הציבור להגביר מודעות, לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות", נמסר בהודעת הרשות להגנת הפרטיות.

בהודעה משותפת שיצאה מטעם משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים מעייני הישועה נמסר: "היום התגלה חשש כי דלף מידע אישי במתקפת הסייבר בבית החולים מעייני הישועה. צוותי בית החולים בשיתוף משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בודקים את טיב המידע ואת היקפו. בשלב זה מוקדם לקבוע. בשלב זה טרם פורסם המידע בפומבי וביה"ח נערך לתרחיש זה. ברגע שנסיים את הבדיקה, יעדכן ביה"ח בשקיפות וברגישות את המטופלים. מרבית מערכות המחשוב של בית החולים כבר הוחזרו לפעולה והפעילות הרפואית של בית החולים נמשכת כסדרה במקביל ממשיך הליך הזיכוי של מערכות בית החולים".

לפני כשלושה ימים החלה מתקפת הסייבר על בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, ובסוף היום היא נבלמה. מבית החולים נמסר כי "חלקו הארי של תהליך הניקוי והזיכוי כבר מאחורינו. מרבית פעילות ביה״ח ממשיכה כסדרה, בצורה בטוחה. חדרי הניתוח יעבדו מחר כמתוכנן וכך גם מרבית מרפאות החוץ. למטופלים נשלחו הודעות". מערכות המחשוב המנהליות של המרכז הרפואי הוצפנו והתוקפים דרשו כופר כדי לשחררן.

מעייני הישועה פריצת סייבר הדלפת מידע דליפת מידע קולונסקופיה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד