כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חמאס מציג: גדוד העזר הצבאי הראשון

2,500 לוחמים הוכשרו במסגרת גדוד הסיוע הראשון של חמאס, המונה גם נערים שיילחמו ככוח עתודה צבאי נגד ישראל

חמאס מציג: גדוד העזר הצבאי הראשון

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אלקסאם, הציגה ביום שישי האחרון בצפון רצועת עזה את הגדוד הראשון של מה שהיא מכנה "הצבא העממי". הגדוד החדש נקרא "גדוד אבירי החופש".

הגדוד החדש מונה על פי חמאס 2,500 איש, הכרזתו הייתה במהלך טקס, שאורגן לרגל סיום מחזור האימונים הראשון, שהתקיימה במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה. במהלך הטקס נערכו מפגן צבאי, מסדר ומצעד.

בטקס נאם מחמד אבו עסכר, בכיר חמאס בצפון הרצועה. בדבריו התייחס לאירועים במסגד אלאקצא ואמר, כי הצגת מחזור ההכשרה הראשון מתקיימת בימים בהם נתון מסגד אלאקצא "להתנכלויות מצד ישראל" וכי הם משוכנעים שהמערכה נגד ישראל תגיע בוודאות. לדבריו חמאס מתכוננת ומכינה את צבאה כך שיהיה מוכן לכל מפגש עם ישראל.

בסוף ספטמבר השנה דיווחו כלי התקשורת של חמאס, כי פעילי גדודי עז אלדין אלקסאם החלו בהכנות להקמת "הצבא העממי". ל"צבא העממי" גויסו אזרחים מתנדבים בכל הגילאים. מטרת הגיוס וההכשרה של המתנדבים הינה להקים כוח סיוע ועזר לפעילי גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, בעת עימות עתידי עם ישראל.

מחמד אבו עסכר גם הודיע על פתיחת ההרשמה לכל המעוניין מגיל עשרים ומעלה למחזור ההכשרה השני, שיפתח, לדבריו, בקרוב. במרכז המידע לטרור ולמודיעין על שם האלוף מאיר עמית מציינים, כי בקריאת הגיוס הראשונה מסוף ספטמבר 2014 דובר על גיוס אזרחים מכל הגילאים (מגיל 14 ומעלה) ואכן בתמונות שפורסמו ניתן להתרשם, כי גילם של המשתתפים בקורס ההכשרה הראשון הינו צעיר מאד.

לפי שעה לא ברור מה יהיה גודלו של "הצבא העממי" אולם סיום הכשרת גדוד של 2,500 פעילים והיערכות לפתיחת מחזור שני, עשויים להצביע כי מדובר בכוח שימנה אלפי פעילים וישמש ככוח עזר מיליציוני לכוחות הסדירים למחצה של גדודי עז אלדין אלקסאם. הצורך בכוח שכזה הינו להערכתם, להרחבת הקאדר העתידי של הזרוע הצבאית ומעגל התמיכה בחמאס ובדרכה בדגש על ההתייצבות העממית מאחורי הזרוע הצבאית ביום שאחרי מבצע "צוק איתן".

שילובם של נערים צעירים בפעילויות צבאיות של חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועה היא תופעה מוכרת. התגייסותם במספרים גדולים לשורות "הצבא העממי" במחזור הראשון עלולה להגביר את מעורבותם של נערים בלחימה נגד צה"ל הן בתקריות שוטפות והן בסבב לחימה חדש בעתיד. פעילותם של הנערים הללו בשורות ארגוני הטרור עלולה לתת לחמאס כלי תעמולתי ניגוח ישראל (בנסיבות של מות צעירים בתקריות) ולהקשות עוד יותר על האבחנה בין פעילי המסגרות הצבאיות הממוסדות לבין אזרחים בלתי מעורבים.
צבא חמאס פעילים גיוס גדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד