י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בשליחות שר החוץ

ההיערכות לראש השנה: הח"כ מהליכוד הגיע לאומן וקיים סדרת פגישות

ח"כ אליהו רביבו הגיע לאומן בשליחות שר החוץ אלי כהן. רביבו קיים פגישת עבודה יחד עם שגריר ישראל באוקראינה, ראשת עיריית אומן, סגן המושל המחוזי ועוד שרות בעלי תפקידים בכירים בממשל המקומי והאוקראיני

ההיערכות לראש השנה: הח"כ מהליכוד הגיע לאומן וקיים סדרת פגישות
ח"כ אליהו רביבו יחד עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי צילום: באדיבות המצלם

ח"כ אליהו רביבו ושגריר ישראל באוקראינה מר מיכאל ברודצקי הגיעו היום (חמישי) לביקור באומן ולתפילה על קברו של רבי נחמן מברסלב באומן. זאת במסגרת תפקידו של ח"כ רביבו כמתאם מטעם הכנסת למבצע העלייה לאומן.

במהלך הפגישה בין גורמים בכירים באוקראינה לחה״כ רביבו נדונו מספר רב של נושאים. ח״כ רביבו ציין בפניהם כי העלייה לרגל של עשרות אלפי חסידי ברסלב היא בלתי נמנעת, מכיוון שבין כה וכה ישראלים ויהודים מכל העולם עולים לציון בכמויות אדירות בימי ראש השנה.

עוד הוסיף רביבו בפני הנוכחים כי עדיף יהיה שמדינת ישראל תתערב בסיוע בכמה חזיתות - גלויות וסמויות, על מנת להקל, לסייע ולהוסיף ביטחון ככל הניתן וחרף הנסיבות.

רביבו הבהיר לנוכחים בפגישה שהמדינה התחילה לסייע רק אחרי שכמעט וכבר לא ניתן היה להשיג כרטיסים לקברו של רבי נחמן מברסלב - ושהסיוע של מדינת ישראל אינו יכול לעודד עולים נוספים להגיע לאומן, מכיוון שכבר לא ניתן להשיג כרטיסים לקברו של הרב. 

בסיום הפגישה אמר רביבו: ״תוך כדי מספר פגישות שאני מקיים באוקראינה, בשליחות שר החוץ ביחד עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, כבוד הרב נתן בן-נון וקונסול ישראל באוקראינה, הגענו להתפלל אצל ציון רבי נחמן הקדוש. אני שמח לבשר שתוך כדי הפגישות הקב״ה זיכה אותנו להישגים משמעותיים. אני סמוך ובטוח שבקרוב נהיה אנשי בשורה״.

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי : ״הגענו לאומן לשוחח עם מקבלי ההחלטות - ולוודא שנעשה הכל על מנת לייצר תנאים אופטימליים להגעת המתפללים בראש השנה. למרות שאוקראינה תחת מלחמה, נעשה הכל על מנת שהמתפללים יוכלו להגיע להרגיש ביטחון ולחזור לישראל במהרה ובשלום״.

יצוין כי גם יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון השתתף בביקור, ואירח את שגריר ישראל באוקראינה ואת ח"כ אליהו רביבו בציון רבי נחמן. המשלחת קיבלה סקירה מהרב נתן בן נון על ההכנות וההיערכות לקראת הגעת חסידי ברסלב לעיר אומן בימי ראש השנה תשפ"ד הבאים עלינו לטובה.

הרב נתן בן נון מסר: "אני מודה לשגריר וחברי המשלחת הנוספים שנרתמו לעניין לרווחת כלל חסידי ברסלב, הם פועלים עבור הצד הגשמי והפרקטי של הקיבוץ הקדוש, ורבי נחמן פועל עבור הצד הרוחני".

אליהו רביבו אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד