כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רבנות מהדרין ירושלים – יבול נכרי וחו"ל בלבד

צפירת הרגעה? רבני ירושלים הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן הכריזו כי הכשר רבנות מהדרין ירושלים יישאר על טהרת יבול נכרי וחו"ל, ובהיתר מכירה ישתמשו אך ורק לעסקים בהכשר הרגיל • הרבנים נפגשו עם ראשי המחלקות והורו להם להקפיד על כך • מלשכת הגר"א שטרן נמסר: "המטרה היא שצרכני כשרות המהדרין - החרדים, יוכלו להמשיך ולאכול"

הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן, פלאש90
הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן, פלאש90

בלשכתו של הגר"א שטרן מבהירים כי מתן שימוש ב"היתר מכירה" למסעדות ובתי עסק בכשרות מהדרין לא עמד על הפרק. בלשכה מוסיפים כי "צרכני כשרות מהדרין י-ם הם בעיקר בני הציבור החרדי. המטרה היא שציבור זה יוכל להמשיך לאכול בהן".

רבני ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן והגאון רבי שלמה משה עמאר, סכמו בימים האחרונים כי הנהלים הקיימים בדבר שנת שמיטה בנוגע לכשרות מהדרין ירושלים יימשכו כפי שנהגו בירושלים עד עתה, וכי בתי עסק הנהנים מכשרות זו ימשיכו במסורת הקיימת בירושלים וישתמשו בפירות וירקות של יבול נכרי ויבול חו"ל בלבד. היום, לאחר שנפגשו הרבנים עם ראשי המחלקות, הגר"א שטרן מסר הוראה זו של רבני ירושלים לראשי מחלקת הכשרות.

בלשכתו של הגר"א שטרן מבהירים כי מתן שימוש ב"היתר מכירה" למסעדות בכשרות מהדרין ירושלים לא עמד על הפרק. לדברי לשכתו של הרב, הסדר זה היה מקובל מימים ימימה בירושלים, ונעשה כך אף בתקופות רבני העיר הקודמים, ואף הגרי"ש אליישיב הורה לפעול באופן הזה.

בלשכה מוסיפים כי "צרכני כשרות מהדרין ירושלים הם בעיקר בני הציבור החרדי. המטרה היא שהציבור החרדי יוכל להמשיך ולאכול במסעדות בכשרות מהדרין ירושלים. לפיכך, בכוונת הרבנים של ירושלים רק להוסיף ולהדר במהדרין, באופן המתקבל על כל הדעות בתוך הציבור החרדי, ספרדים ואשכנזים כאחד".

בתוך כך, הוחלט כי בנוגע לכשרות הרגילה של רבנות ירושלים, ינהגו להביא לירושלים 'היתר מכירה' מחוץ לעיר.
שטרן ירושלים עמאר רבנות שמיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד