כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מגיעים ברובם מהקשת הימנית הקיצונית

כבר 960 פשעים אנטישמיים נרשמו בשנת 2023 בגרמניה

960 פשעים אנטישמיים נרשמו בשנת 2023 בגרמניה, החשודים מגיעים ברובם מהקשת הימנית הקיצונית. אבל שרת הפנים מזהה שנאת יהודים גם במיינסטרים. המועצה המרכזית של יהודי גרמניה מזהירה כי התקפות רבות של מוסלמים אינן מתועדות.

כבר 960 פשעים אנטישמיים נרשמו בשנת 2023 בגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מספר הפשעים האנטישמיים בגרמניה נותר גבוה. המשטרה הפדרלית רשמה בסך הכל 960 מקרים במחצית הראשונה של השנה הנוכחית, כולל 25 מעשי אלימות. כך עולה מתגובה של הממשלה הפדרלית לשאלה של סגנית נשיא הבונדסטאג, פטרה פאו. בשנה שעברה נרשמו בשלב זה 965 עבירות פליליות.

רוב העבירות הפליליות מיוחסות לפשע "ימני קיצוני" ממניעים פוליטיים. 380 מתוך 446 עבירות פליליות שנרשמו ברבעון השני של 2023 ושבע מתוך 14 מעשי האלימות מיוחסים לימין קיצוני. שניים ממעשי האלימות הללו נרשמו בברלין ובבוואריה, וכן בסקסוניה, מקלנבורג-מערב פומרניה ובסקסוניה התחתונה,
כך דיווחה התקשורת הגרמנית.

ברבעון השני יוחסו 15 עבירות פליליות ושתי עבירות אלימות לקטגוריית "אידיאולוגיה זרה", בעוד ארבע עבירות פליליות ועבירת אלימות אחת יוחסו ל"אידיאולוגיה דתית", כלומר עבירות ממניעים איסלאמיסטיים. לפיכך, 33 עבירות פליליות וארבע עבירות אלימות אינן ניתנות לשיוך לאף מגזר. 

יש לציין שהנתונים הקודמים משנת 2023 עשויים להיות גבוהים משמעותית, מכיוון שהרבה פשעים מדווחים רק באיחור מסוים. בשנה הקודמת דווח ברבעון השני של 2022 על 347 עבירות פליליות, אשר תוקנו כעת ל-714 עבירות פליליות. פטרה פאו כבר מתחה ביקורת על הרישום המאוחר בשנה שעברה. ואמרה כי יש צורך ברישום בזמן ובהגברת המודעות של שוטרים לפשעים אנטישמיים.

רבים מהפשעים הללו מבוצעים באינטרנט. בנוסף, המשטרה הפלילית הפדרלית מצאה מקרים של פגיעה גופנית מסוכנת, שוד, עלבון, שימוש בסמלים של ארגונים לא חוקתיים - כמו צלב קרס - או חילולי קברים.

המועצה המרכזית של היהודים מודאגת מהמספרים הגבוהים. "אנו חווים הלך רוח שאינו כולל חיים יהודיים בגרמניה", אמר נשיא המועצה יוסף שוסטר, "כחברה כולה, עלינו לפעול נגד זה מדי יום".

"אסור שיהודים ירגישו לא בטוחים במרחב הציבורי", אמרה פטרה פאו. "יש לגנות את שנאת היהודים ללא יוצא מן הכלל, הדגישה הפוליטיקאית הבכירה, "עדיין ניתן להבחין במגמת עלייה מטרידה".

אנטישמיות בגרמניה אלימות ברשת אלימות קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד