כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כך דיווחו היומונים על כינוס ועד הישיבות אמש

ארבעת היומונים מסקרים הבוקר את כינוס האחדות ההיסטורי של 'ועד הישיבות' אמש כל אחד במבטו הוא • כנסו לסקירה

אסיפת ועד הישיבות אמש. צילום: שוקי לרר
אסיפת ועד הישיבות אמש. צילום: שוקי לרר

כינוס האחדות ההיסטורי של 'ועד הישיבות' אמש עורר התעניינות גדולה בעולם התורה, הבוקר ארבעת היומונים מסקרים את הכינוס, כל אחד במבטו הוא.

בעיתון 'יתד נאמן' מקדישים את אוזן שמאל של העמוד הראשון בשני תמונות מהכנס ובו מצטטים את דבריו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן: "נמצאים אנו במצב שיהודים רוצים ח"ו לעקור תורה בכל הדורות היה דבר זה נעשה ע"י הגויים אבל היום לדאבוננו יהודים מבקשים לעקור את התורה אמנם יש לנו הבטחה כי 'לא תשכח מפי זרעו', אבל כי שתתקיים הבטחה זו צריך לעמול ע"ז לחזק את הכילי הישיבות ולזה אנו זקוקים לרמי שמים מרובים".

בכתבה מציינים שהוקרא מכתבו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ ובכנס נשאו דברים הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"מ אזרחי, והגר"ש כהן, וכתבה נרחבת תפורסם בהמשך.

בעיתון 'המודיע' גם הקדישו את אוזן שמאל בעמוד בראשון לאסיפה תחת הכותרת: "באסיפת ועד ראשי הישיבות בארץ ישראל קריאה נרגשת לשמירת עולם התורה בטהרתו ללא כל שינוי", ובגוף הכתבה מציינים את החברים החדשים שצורפו, הכתבה פורסמה ללא תמונות מהאסיפה.

בעיתון 'המבשר' גם מקדישים את אוזן שמאל בעמוד הראשון ומסקרים את הישיבה בהרחבה תחת הכותרת: "מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א באסיפה לביצור וחיזוק ועד הישיבות תחזקנה ידיכם במלחמתה של תורה, הגבירו חיילים בעמלה ואל תשיתו לבבכם לכל הקמים והמפריעים לכם". בכתבה מציינים את שמות המשתתפים והחברים החדשים עם שתי תמונות מהכנס, גם בעמוד הראשון וגם בעמוד השני של העיתון.

בעיתון 'הפלס' הקדישו רק את העמוד השני, ללא תמונות, תחת הכותרת: "'ועד הישיבות' קיים אתמול אסיפה כללית של העמותה". בגוף הכתבה נכתב: "כונסה עמותת 'ועד הישיבות', לאחר תקופה ארוכה שבה לא התקיימו אסיפות. ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א הביע רצונו להשתתף בישיבה על אף חולשתו, ועקב כך קויימה האסיפה בביתו שבבני ברק. על קיום האסיפה הוחלט לפני כמה שבועות, והיא היתה אמורה להתקיים לפני כעשרה ימים ונדחתה ברגע האחרון".

"הישיבה הקצרה הוזמנה לדיון בכמה נושאים פורמאליים, כמו אישור הדו"חות הכספיים של העמותה לשנת הכספים 2013 וכדו', וכן בצירוף ראשי ישיבות שליט"א מהישיבות החשובות חברון, מיר וסלבודקה ועוד. ובישיבה השתתף ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א", כך נכתב.









כנס עיתונים ועד הישיבות יתד המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד