כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איסור גיוס בנות ושירות לאומי

רב העיר יוצא נגד עבודות נשים בצבא: "יש בה אופי של יחסי מרות"

מכתב חריף של רב העיר מודיעין עילית נגד שירות לאומי של נשים בצבא אליו הצטרף ראש הישיבה הגר"ד לנדו. "מעבר ליחס עובד ומעביד שיש בכל מקום הדורש זהירות והצבת גדרים, עבודה בצבא יש בה אופי של יחסי מרות וכבר עסק בזה מרן החזון איש זצ"ל כשדן בעניין שירות לאומי"

רב העיר יוצא נגד עבודות נשים בצבא: "יש בה אופי של יחסי מרות"
הגאון רבי מאיר קסלר צילום: שוקי לרר

מכתב חריף של רבה של העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר כנגד עבודות נשים במסגרת צה"ל מתפרסם הבוקר בעיתון 'יתד נאמן'. 

במכתב מביא הגאון רבי מאיר קסלר את דעתו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל שהביע את התנגדותו הנחרצת שנשים תצאנה לעבוד במסגרת הצבא, גם לא כאזרחית עובדת צה"ל, ועל אף שהסדירו את המקום שיתאים לעובדת חרדית.

בהמשך כותב הרב קסלר כי יש בכך סתירה מוחלטת לערכי צניעות האישה. הכוונה: שמעבר ליחס עובד ומעביד שיש בכל מקום הדורש זהירות והצבת גדרים עבודה בצבא יש בה אופי של יחסי מרות מול הצבא ומפקדיו וכבר עסק בזה מרן החזון איש כשדן בעניין שירות לאומי.

למכתב הצטרף גם ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שמשווה את העבודה בצה"ל לאיסור שהטיל מרן החזו"א זצוק"ל על גיוס בנות ושירות לאומי שפסק שדינם הוא ביהרג ואל יעבור.

הגר"ד לנדו כתב כי "איסורם חמור ופוגעים ביסודות היהדות, משמרתה וטהרתה, והרי הם בכלל הוראת מרן החזון איש זללה"ה באיסור גיוס בנות ושירות לאומי, ושום אמתלא שיש מקרים כאלו וכאלו שלא נכללים בזה חלילה וחלילה מלעלות על הדעת ואיך צורך להאריך בזה, כותב הגר"ד לנדו. 

הרב מאיר קסלר הרב דב לנדו אירועי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד