י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"גזירת מוות לעסקים"

הרחוב נסגר הלילה למשך ארבע שנים וחצי; התושבים זועמים

תושבי רחוב אלנבי המיתולוגי בתל אביב זועמים על סגירת הרחוב למעבר כלי רכב למשך ארבע שנים וחצי הקרובים לטובת עבודות על הקו הסגול. גם בעלי העסקים חוששים מפגיעה בפרנסתם, אולם קם הדבר ונהיה לפנות בוקר 

הרחוב נסגר הלילה למשך ארבע שנים וחצי; התושבים זועמים
רחוב אלנבי בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רחוב אלנבי בתל אביב נסגר לפנות בוקר בשעה 5:00, לתנועת כלי רכב למשך ארבע שנים וחצי, לטובת עבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה, שבסופן יהפוך המקטע למדרחוב.

החסימה ברחוב תהיה בין שוק הכרמל לרחוב מונטיפיורי, ולפי התוכניות, מלבד העבודות על הקו, הצפוי להסיע כרבע מיליון איש ביממה, יחדשו ברחוב תשתיות ביוב, יניחו קווי חשמל מתחת לפני הקרקע ויטפלו במערכת המים לצד שדרוג הרחוב.

התושבים חשים תסכול רב מהמהלך לצד בעלי העסקים שחוששים גם הם מירידה בהכנסותיהם שידרדרו אותם אולי לפשיטת רגל. אושרי צרף, שבבעלות הוריו חנות בגדים ברחוב כבר יובל שנים, אומרים ל-ynet: "זו גזירת מוות לעסקים. אנשים לא יבואו ברגע שלא תהיה גישה לתחבורה ציבורית, אני חושב ש-90% מהעסקים פה יסגרו".

לדבריו, "הסגירה תקשה עלינו מאוד. אף אחד לא מגיע לאלנבי ברכבים פרטיים, אלא אך ורק באוטובוסים ובתחבורה ציבורית. כבר חווינו לפני שנה ירידה במחזורים העסקיים שלנו בסדר גודל של 50-40%, בגלל הסטת התחבורה הציבורית מפה. אנחנו חושבים שאחרי הסגירה ההרמטית נחווה עוד ירידה קשה ומשמעותית".

אושרי הוסיף וקבל: "הפרויקט הזה גדול ושאפתני. ארבע שנים וחצי של סגירת ציר מרכזי כזה גדול זו גזירת מוות לעסקים. אם רוצים להקל על הסדר של התושבים ובעלי העסקים, כמו שהם טוענים ואומרים, אז למה לא נותנים פה 'פוש' עבודה ומסיימים את זה כמה שיותר מהר?".

אלנבי תל אביב עבודות הרכבת הקלה הרכבת הקלה בגוש דן סגירת רחוב חסימת כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד