י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

״ביחס לגדולי דורות קודמים כולנו בדרגה שלישית״

הראשל"צ מבהיר במכתב חריף את עמדתו ביחס לאיסור העליה להר הבית, ומרמז גם לדבריו בהלווית הקדוש בעדני הי"ד

הגר"י. צילום: יעקב כהן
הגר"י. צילום: יעקב כהן

במענה לפניית רב העיר פתח תקוה, הבהיר הראש״ל והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף את עמדת גדולי הדורות בענין האיסור לעלות להר הבית, במכתבו התייחס הרב במרומז גם לדבריו מיום שישי האחרון בלווייתו של שלום אהרון בעדני הי״ד.

״בדור הזה כולנו מדרגה שלישית או רביעית ואין לנו שום אפשרות לחלוק על גדולי הדורות״, כתב הרב.

"במענה לפנייתו, הריני להשיב בס"ד, הנה כבר גילינו דעתנו, במספר הזדמנויות שחלילה להקל בעניין החמור של עליה להר הבית, שיש בו חשש גדול של איסור כרת, וראוי להזהיר לרבים שאין להכנס לכל שטח הר הבית.

"וזו היתה גם דעתם של כל גדולי הדורות הקודמים, ומהם: הרבנים הראשיים לדורותיהם: הגראי"ה קוק, הגרא"י אונטרמן, הגר"י נסים, אאמו"ר הגר"ע יוסף [יביע אומר ח"ה חיו"ד סוף סימן כו], הגר"מ אליהו, הגר"א שפירא, הגר"י אברמסקי, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, הגר"ש ישראלי, הגרצי"ה קוק, הגרא"י וולדינברג, הגר"מ ועקנין, הגר"ש משאש, הגר"ב ז'ולטי, ועוד ועוד.

"וידועים דברי הגמ' (שבת קיב:) "אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם וכו׳..", ומי זה מאיתנו אשר יהין לחלוק על כל גדולי הדורות הקודמים אשר קטנם עבה ממותנינו, וביחס לכל גדולי הדורות הללו, כולנו, כל בני הדור הזה, כולם אהובים כולם ברורים, גדולים כקטנים, נמצאים בדרגה שלישית או רביעית וברור כי אין לנו שום יכולת לחלוק עליהם. לכן יש להזהיר שחלילה להכנס לכל שטח הר הבית", מסיים הראשל"צ.
הר הבית איסור רב ראשי מכתב מיכה הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד