ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"שלא ינוכס"

המסר של הממשל האמריקני לקראת ביקור נתניהו בסין

הממשל האמריקני העביר מסר לדיפלומטים ישראלים לקראת ביקור נתניהו בסין, לפיו "על ישראל לשים לב שהביקור בסין לא מנוכס על-ידי הסינים לקידום 'האג’נדה שלהם ברחבי העולם'"

המסר של הממשל האמריקני לקראת ביקור נתניהו בסין
בנימין נתניהו בנתב"ג צילום: Haim Zach / GPO

בממשל האמריקני העבירו מסר לישראל, לקראת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בסין שצפוי להתקיים בחודשים הקרובים. לפי דיווח "חדשות 13" גורם אמריקני שוחח עם דיפלומטים ישראלים, ואמר בין היתר כי בוושינגטון לא מתנגדים לעצם הביקור.

יחד עם זאת הוסיף הגורם כי "על ישראל לשים לב שהביקור בסין לא מנוכס על-ידי הסינים לקידום 'האג’נדה שלהם ברחבי העולם'". דברים אלו מגיעים על רקע היחסים המתוחים גם כך בין ישראל לארה"ב, על רקע קידומה של הרפורמה המשפטית והמחלוקת סביבה.

משרד החוץ האמריקני מסר: "לא מתייחסים לשיחות דיפלומטיות סגורות". נזכיר כי בעקבות המתיחות בין סין לארה"ב, הממשל האמריקני עודכן כבר לפני למעלה מחודש על הביקור הצפוי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בעת ההודעה על הביקור: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם חברי קונגרס אמריקנים ועדכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין".

"הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש".

עוד נמסר כי, "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה"ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש שארה״ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף".

ראש הממשלה נתניהו סין ארה''ב ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד