כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רוסיה נשבעה להגיב

אוקראינה מגבירה את התקפותיה: טילים על הגשר המחבר בין קרים לרוסיה

אוקראינה הגבירה את התקפותיה על חצי האי קרים ורוסיה נשבעה להגיב על כך. הצבא האוקראיני הודיע ​​על התקדמות כוחותיו בזפוריז'יה שבדרום המדינה. הצי הצפוני של הצבא הרוסי החל בתרגילים בהשתתפות אלפי חיילים, ספינות מלחמה וצוללות

אוקראינה מגבירה את התקפותיה: טילים על הגשר המחבר בין קרים לרוסיה
עשן עולה מהגשר צילום: צילום מסך

אתמול אוקראינה הגבירה את התקפותיה על חצי האי קרים, ורוסיה נשבעה להגיב על כך. הצבא האוקראיני הודיע ​​על התקדמות כוחותיו בזפוריז'יה שבדרום המדינה. הצי הצפוני של צבא רוסיה הודיע על תרגילים בהשתתפות אלפי חיילים, ספינות מלחמה וצוללות.

גורמים רוסיים אמרו אתמול כי כוחות אוקראינים ירו מל"טים וטילים לעבר אתרים בקרים, כולל הגשר המקשר בין רוסיה לקרים. מושל קרים, סרגיי אקסיונוב, טען שההגנה הרוסית הפילה 3 טילים ליד הגשר, ואמר כי "הגשר לא ניזוק".

שלטונות קרים אמרו כי התנועה נעצרה לזמן מה, אך "התחדשה לאחר שחלפה הסכנה". ברשתות החברתיות פרסמו קטעי וידיאו שבהם נראה עשן סמיך סביב הגשר, אך לא ברור אם הוא נפגע או לא.

משרד ההגנה הרוסי מסר אתמול כי ההפצצה בוצעה על ידי טילי "S-200", טילי הגנה אווירית ששונו לפגיעה ביעדי קרקע.

משרד החוץ הרוסי תיאר את ההתקפות האוקראיניות על גשר קרים כ'טרוריסטיות', ואמר כי זה לא יישאר ללא תגובה.

הגשר - שאורכו 19 קילומטרים ומחבר את חצי האי קרים לרוסיה נתון להתקפות מדי תקופה. לאחר התקפות דומות קודמות, רוסיה הגיבה במתקפות תגמול קשות נגד אזרחים באוקראינה.

ביום שבת מסר משרד ההגנה הרוסי כי כוחות רוסיה השמידו 20 מל"טים אוקראינים ששוגרו בשבת לחצי האי קרים, שרוסיה סיפחה אליו ב-2014.

בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול על תחילת תרגילים של כוחות הצי הצפוני בצבא הרוסי. מהמשרד נמסר כי התרגילים הם חלק מתרגילים שנתיים של כוחות הצי, בהם משתתפים 8 אלף חיילים, 20 ספינות מלחמה, צוללות וספינות נוספות.

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד