כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרסם תמונות של קורבנות

בזמן משפט על רצח יהודים: נאצי הסית לרצח יהודים נוספים ונעצר

במהלך משפט על טבח שבוצע בבית הכנסת בפיטסבורג ב-2018, אדם בעל היסטוריה אנטישמית הואשם בהטרדת עדים ועידוד לרצח יהודים ונעצר בסוף השבוע האחרון. בשנת 2004, האיש ירה למוות באישה בפיטסבורג. הוא טען להגנה עצמית וזוכה במשפט, אם כי מאז הוא מתפאר בהריגה

בזמן משפט על רצח יהודים: נאצי הסית לרצח יהודים נוספים ונעצר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הארדי קרול לויד, נאצי אמריקאי קרא לאנשים ללכת בעקבות הרוצח שרצח 11 מתפללים בבית כנסת בפיטסבורג ב-2018, ועודד אנשים לבצע טבח דומה. זאת בזמן שחבר מושבעים היו עסוקים הקיץ בבית המשפט בפיטסבורג והאזינו לעדויות על הטבח של 11 יהודים בבית כנסת בשכונה.

הוא הציב מדבקות עם נושאים נאציים על שלטי רחוב ומתקני שעשועים ברחבי העיר, כך מסרו הרשויות הפדרליות, מודעות השנאה שלו הגיעו לתיבות הדואר של כתבים מקומיים וארגונים יהודיים. תמונות של אנשים שהעידו במשפט, כולל אלה שנפצעו בפיגוע בבית הכנסת, הופיעו ב"רשימת האויבים" באתר האינטרנט שלו.

ברשתות החברתיות, הוא התחייב לאתר את המושבעים במשפט, חיפש הדרכה לייצור רובים ופצצות צינור, והפציר בכל מי שקורא את האתר שלו ללכת בעקבות הרוצח רוברט באוורס, האיש שביצע את הטבח בבית הכנסת, הקטלני ביותר במתקפה אנטישמית בתולדות המדינה.

ביום חמישי האחרון, שבוע לאחר שמר באוורס נידון למוות, לויד נעצר על ידי סוכנים פדרליים בפולנסבי, עיר קטנה במרחק של כ-65 קילומטרים מבית המשפט הפדרלי בפיטסבורג - פנסילבניה. הוא הואשם בשלוש עבירות פליליות פדרליות, כולל הטרדת עדים ושיבוש הליכי משפט, ופתח במסע איומים על אנשים המעורבים במשפט.

"משפטי חבר מושבעים הם סימן היכר של מערכת המשפט האמריקאית, ניסיונות להפחיד עדים או מושבעים יתקבלו בתגובה חזקה", אמר ויליאם אילנפלד, התובע האמריקני של המחוז הצפוני של מערב וירג'יניה, בהצהרה. "השימוש באיומי שנאה במאמץ לערער משפט מטריד במיוחד".

מעצרו של לויד, בן 45, שהמסרים האנטישמיים הטרידו והפחידו את תושבי פיטסבורג היהודים במשך שנים, התקבל בהקלה על ידי הקרבנות, שחלקן שיתפו פעולה עם רשויות החוק.

"באוורס לא היה על הרדאר של אף אחד", אמר בראדלי אורסיני, סוכן FBI לשעבר שכיום הוא יועץ בכיר ב-Secure Community Network, עמותה שעובדת עם קהילות יהודיות ברחבי המדינה בנושא בטיחות והגנה. "לויד היה שונה" אמר. מתוך כ-1,500 האיומים הפוטנציאליים שהרשת עוקבת אחריהם באופן קבוע באינטרנט, מר אורסיני אמר שלויד היה "בטופ 10 שלנו", כך דיווח ב'ניו יורק טיימס'.

בשנת 2004, לויד ירה למוות באישה בפיטסבורג. הוא טען להגנה עצמית וזוכה במשפט, אם כי מאז הוא התפאר בהריגה והתגרה במשפחתה של האישה באינטרנט.

במשך חלק ניכר מ-15 השנים האחרונות, לויד נכנס ויצא מהכלא כשהוא מרצה עונש על החזקת נשק ובגלל עבירות נוספות, פעמים רבות הוא שוחרר, רק כדי להישלח בחזרה לכלא בגלל הפרת תנאי השחרור שלו, כולל הסתה לאלימות נגד יהודים.

בשנת 2020 הוא עבר לטקסס, אך בשנת 2022 הוכרז כמבוקש על ידי רשויות החוק בגין איומי טרור. לאחר מכן הוא שתק בעיקר - עד שהחל המשפט באוורס.

"בדיוק באותה תקופה ההתנהגות הסלימה", אמר שון ברוקוס, מנהל האבטחה של הפדרציה היהודית של פיטסבורג רבתי. ככל שהמשפט נמשך, הרטוריקה של לויד עלתה, לדבריו, "היה ברור שהוא שוב גר בקרבת מקום". על פי תצהיר שהוגש לבית המשפט על ידי סוכן פדרלי השבוע, פקידי אכיפת החוק עקבו אחר מקום הימצאו ופעילותו.

הרשויות המשיכו לעקוב אחריו. בשבוע שעבר, לויד פרסם הודעה מאיימת בערוץ הטלגרם שלו: "ובכן, הזהרנו אתכם, אמרנו לכם לשחרר את הלוחם הנהדר הזה או שתשלמו את המחיר".

כאמור, מספר ימים לאחר מכן, הוא נעצר. הוא אמור להישאר במעצר לקראת הדיון ביום שלישי הקרוב.

פיטסבורג ארה''ב נאצי רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד