כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
באהבה אך בכאב

הפובליציסט: "אחי החרדים. עוד מעט המדינה תסער"

את טורו השבועי ב'ידיעות', הקדיש השבוע הקומיקאי חנוך דאום למגזר החרדי. בדבריו הוא טוען שמה שהיה הוא לא מה שיהיה מכאן ואילך באשר לנושא גיוס החרדים והכניסה לשוק העבודה

הפובליציסט: "אחי החרדים. עוד מעט המדינה תסער"
בין הזמנים תשפ"ג צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הפובליציסט והקומיקאי חנוך דאום הקדיש את טורו בסוף השבוע ב'ידיעות אחרונות' לחרדים.

בין הדברים הוא כותב: "אחי החרדים. עוד מעט המדינה תסער. זה יקרה בעוד כמה שבועות. אתם תבקשו להעביר את חוק הגיוס והישראלים לא יקבלו זאת. פשוט לא יהיו מסוגלים להכיל יותר את אי הצדק הזה. את חוסר השוויון. ודווקא כמי שמוכן להשבע בנקיטת חפץ שאין בו גרם של שנאת חרדים, חשבתי שכדאי לכם להבין את גודל הארוע. כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

עוד כותב דאום: "הישראלים יודעים היטב, כפי שגם אתם יודעים, שאין שום תקדים עולמי או יהודי למה שנהיה כאן: ציבור ענק שמשתמט כמעט כולו מחובות שמוטלות על אחרים, ציבור ענק שכאשר המדינה יוצאת למלחמה פשוט לא נוטל בה חלק, מאפשר לצעירים אחרים להסתכן עבורם, ציבור שמונע מצעיריו השכלה רלוונטית ומסליל אותם לחיים של בטלה מעבודה".

מטורו נראה שהוא מנסה לחנך ולהטיף למגזר, גם אם הוא משמש לפה להמוני ישראלים שחושבים כך: "אדם צריך לפרנס את משפחתו. כך היה תמיד וכך יהיה. זה הדבר היהודי לעשות. זו לא רק חובה, זו גם זכות", כותב חנוך דאום בטורו ומוסיף, "המחשבה שאדם ילמד תורה במקום לפרנס ואיך שהוא יסתדר, פשוט לא עובדת יותר, כי לישראלים רבים יש תחושה הולכת וגוברת שההסדר הזה הוא על גבם. שהם אלה שמשלמים. ולא. הם לא נגד יהדות ולא נגד חרדים".

חנוך דאום. צילום: משה שי, פלאש 90.

לדבריו, "הם מכירים במפעלי החסד החרדים ושמחים על כל שינוי לטובה שיש במגמה של הליכת חרדים לצבא או לעבודה, אבל האמת צריכה להאמר: זה קורה לאט מדי. ומאוחר מדי. ומרבית הישראלים מרגישים שהעסק לא מחזיק יותר. שהמדינה לא תוכל להתקיים לאורך זמן כשחלק כל כך גדול ממנה איננו חלק מהמשחק. ואני יודע שזה לא תמיד נשמע לכם אמין אבל בי נשבעתי: הם ברובם באמת דואגים לכם. חברי החילוניים מאמינים בכל לב שלטובת ילדיכם בלבד צריך, לצד לימודי היהדות שהם צורכים, לאפשר להם גם לימודי ליבה. שהרי חייב אדם ללמד את בנו אומנות".

"תבינו, אחי החרדים: משהו קרה במדינה. מרגע שהוקמה ממשלה כל כך חרדית וחרד״לית, הרבה דברים לא הוגנים שקרו בעבר והישראלים מהמחנה הליברלי העלימו מהם עין, כבר לא יכולים להישאר ככה מתחת השולחן. מרגע שהכוח בידיכם, מרגע שאתם השלטון, אומרים לעצמם ישראלים רבים: אז עכשיו הם ישבו בקבינט ובממשלה ששולחת את הילדים שלנו להילחם, בעוד הילדים שלהם ישבו בבני ברק? אתם מחליטים, אתם מחוקקים, אתם מנווטים- והם מה? ישלחו את ילדיהם לרוץ בשוחות כדי להגן עליכם?". כך דאום.

חנוך דאום גיוס חרדים חרדים עובדים תעסוקת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד