ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צעירה נדקרה למוות בצומת אלון שבות

פיגוע דקירה שני להיום • ניסיון לפיגוע דריסה הפך לפיגוע דקירה בצומת אלון שבות באזור גוש עציון • דליה למקוס הי"ד, צעירה בת 26 תושבת תקוע, נדקרה בצווארה ולאחר שעה קלה נקבע מותה

בזירת הפיגוע בגוש עציון
בזירת הפיגוע בגוש עציון

פיגוע דקירה נוסף היום (ב): מחבל ביצע היום פיגוע דקירה בצומת אלון שבות. דליה למקוס הי"ד, בת 26 ותושבת תקוע נדקרה בצווארה ונהרגה.

בשעה 16:40 לערך דקר מחבל מספר אנשים שהמתינו בצומת אלון שבות במועצה האזורית גוש עציון. הרצח התרחש מול זירת חטיפת שלושת הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגלעד שאער הי"ד.

בפיגוע נפגעו שלושה בני אדם: צעירה בת 26 שנדקרה בצווארה נפגעה אנוש, ובהמשך נקבע מותה. שני בני אדם נוספים בגילאי 30 ו-40 נפצעו בינוני וקל.

כפי שעולה מתיאור האירוע, רכב הגיע לטרמפיאדה ולאחר שנכשל בניסיון לבצע פיגוע דריסה, יצא נהג הרכב מהמונית, ודקר אזרחים שעמדו במקום.

הש.ג. הבחין בו וירה בו. המחבל, מאהר חמדי אלהשלמון, אסיר לשעבר תושב אזור חברון, נפצע קשה מאוד והועבר לטיפול ב'שערי צדק'.

ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הפיגוע.

הכביש מצומת הגוש לאלון שבות נסגר לתנועה לשני הכיוונים.

בערוץ אלאקצא, הערוץ הרשמי של חמאס, מכנים את היום הזה "יום הסכינים הפלסטיני".

מדובר המשטרה נמסר: "לפני זמן קצר הגיע רכב לטרמפיאדה בכניסה לאלון שבות. הנהג יצא מהרכב והדקר שלושה אזרחים שעמדו בטרמפיאדה. השומר בשער הישוב ירה בחשוד. בשלב זה שלושה פצועים ברמות שונות בין קל לבינוני".

אלחנן שטרנהל, מתנדב איחוד הצלה, מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנערה מחוסרת הכרה לאחר שככה"נ נדקרה על רקע לאומני, למרבה הצער לא הצלחנו להציל את חייה ומותה נקבע בזירה, במקום הענקנו טיפול לגבר נוסף שנפגע באורח קשה ולנפגע באורח קל, בשלב זה כוחות צבא ומשטרה בודקים את הנסיבות, לאחר הטיפול הראשוני שהענקתי יחד עם מתנדבים נוספים בזירה הנפגעים פונו לבתי חולים".

מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר מחבל חמוש בסכין שהגיע לצומת אלון שבות דקר 3 אזרחים ישראלים אשר שהו בנקודה. המחבל נורה ע"י מאבטח אזרחי ונוטרל".

דוברת המרכז הרפואי הדסה מוסרת כי אל מרכז הטראומה בהדסה עין כרם הגיעו 2 פצועים מפיגוע הדקירה באלון שבות. פצוע אחד עם פציעת בטן, נמצא בהערכת מצב. פצוע שני עם פציעת ירי, מצבו קשה. כנראה המחבל.

פאראמדיק מד"א חנן מאיר וחובש בכיר במד"א אבא ריצ'מן שטיפלו בנפגעים במקום, מספרים: "מדובר באירוע קשה, כשהגענו במקום הייתה המולה, על הכביש סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 25 כשהיא מחוסרת הכרה ועם מספר פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שם ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מספר דקות נאלצנו לקבוע את מותה. צעיר כבן 26 שכב גם הוא בסמוך כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בבטן וגבר כבן 50 התהלך בזירה כשהוא בהכרה ודקור בלסת. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית חולים. בדרך סיפר אחד הפצועים שחלף עם רכבו במקום וכשהבחין במתרחש עצר וניסה לעצור את המחבל ואז דקר אותו בפניו".

פרמדיק מדא משה בניטה בראיון מהזירה

"הטרור מתפשט בכל הארץ"
סגנית השר ציפי חוטובלי הגיבה לגל הפיגועים: "הטרור לא מבחין בין ירושלים לתל אביב. גל הטרור הערבי מתפשט בכל חלקי הארץ ומשדר אובדן בטחון אישי. מי שמפקיר ריבונות בהר הבית מקבל טרור בכל רחבי ישראל".

ח"כ מוטי יוגב מסר: "הערבים הרימו ראשם בהסתה פרועה של אבו מאזן והרשות הפלשתינית ובביצוע פיגועי טרור. במלחמה כמו במלחמה. הגיע הזמן להתייחס לטרור כאויב ולא כפרטנר. על הקבינט להתכנס מעת לעת לקיים הערכות מצב ולקבל החלטות.

"לתת לצה"ל ולמשטרת ישראל, את הכלים, את מדיניות ההפעלה, ואת הוראות הפתיחה באש ובעיקר את הגיבוי לחיילים ולשוטרים, גם במקרי טעות, לנצח את הטרור ולהשיב את הביטחון לישראל, בירושלים, בתל אביב, באלון שבות ובכל מקום בארץ ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל: "מחבלים צריך לחסל נקודה. אבו מאזן ושאר חברי ממשלת הטרור שלו, מסיתים את הציבור הערבי לרצח יהודים חפים מפשע וכוחות הביטחון עסוקים בלהכיל את הזעם. אני דורש מראש הממשלה לשחרר את ידיהם הכבולות של כוחות הביטחון על מנת שירוצצו את ראש הנחש".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "היום האחרון מזכיר לכולנו כי המלחמה בארץ הזו הינה מלחמה של מחבלים מול יהודים. כל היהודים. המאבק הוא לא על שטחים.אלא על החיים בארץ הזו. אין לכך כל קשר למציאותנו במקום כזה או אחר בארץ הזו אלא לעצם קיומנו על אדמתנו.

"גם אם נטמון את הראש בחול -לא נוכל להתעלם שהמאבק היום בין יהודים לערבים הינו בשל השנאה ליהודים. היהודי מנתניה שניצול מלינץ בטייבה.החייל שנדקר בתל אביב, ולצערי גם ההרוגה בגוש עציון, הותקפו עי ערבים היות והיו יהודים. ללא שום קשר לעמדתם הפוליטית ולמקום בו בנו את ביתם. אני קורא לממשלה לא להסס, לא להכיל, לא למגן עצמנו לדעת. ולהביס את הטרור!!! עשינו זאת בחומת מגן וזה רק עניין של החלטה!"

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה: "הטרור שנובע מההסתה של אבו-מאזן מנסה להפוך את כל הארץ לחזית. מבחינת ראשי הרשות הפלסטינית דין ירושלים כדין תל-אביב כדין גוש עציון. הוויתורים הישראליים, שחרור המחבלים הסיטונאי, ההתעלמות מההסתה ומהאדרת המחבלים וההססנות בטיפול בטרור בירושלים, הם הדלק שמניע את את הטרור להרים שוב את ראשו. המענה לטרור הוא נחישות. כעת נדרש לצאת למבצע למיגור הטרור ולמעצרים נרחבים, יחד עם חידוש תנופת ההתיישבות והבניה בירושלים ביהודה ושומרון".











ירושלים פיגוע דקירה פצוע אלון שבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד