י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בניגוד לעמדת נתניהו

בצה"ל ובשב"כ מכחישים: ראשי מערכת הביטחון שוקלים צעד חריג?

על פי הדיווח הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד שוקלים לצאת בהצהרה פומבית מטעם עצמם, ולמסור לציבור מידע - זאת כדי לשקף את גודל המשבר במערכת הביטחון. דובר צה"ל מכחיש: "הדיווח משולל כל יסוד"

בצה"ל ובשב"כ מכחישים: ראשי מערכת הביטחון שוקלים צעד חריג?
הערכת מצב במטה השב"כ צילום: דוברות שב"כ

הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ שוקלים לצאת בהצהרות פומביות, זאת כדי להציג בעצמם לציבור את גודל הפגיעה בכשירות מערכת הביטחון, כך לפי דיווח "חדשות 12".

לפי הדיווח, השלושה מתואמים ביניהם. בהנחה שהצהרה זו אכן תתקיים יהיה זה החודש. השלושה יצהירו הצהרות נפרדות, אך יתאמו ביניהם את הדברים. צעד חריג זה מגיע בניגוד לדעת ראש הממשלה, ועל רקע הסירוב לכנס את הקבינט בכדי למסור מידע לשרי הממשלה בעניין כשירות הצבא.

השב"כ מצידו הגיב בהכחשה גורפת לדיווח: "הפרסום אודות מהלך פומבי מתואם של ראשי ארגוני הביטחון - אינו נכון. ראש השב"כ מציג עמדותיו והמלצותיו בדיונים ביטחוניים סגורים ובפני דרג מדיני בלבד".

כך גם דובר צה"ל שהגיב: "הפרסום על תיאום מהלך ציבורי פומבי בין ראשי ארגוני הביטחון משולל כל יסוד. הרמטכ"ל פועל למימוש אחריותו וסמכותו מול הדרג המדיני".

תגובת ראש המוסד: "הידיעה בדבר תיאום זרועות הביטחון בנוגע לפגיעה בכשירות הצבא אינה נכונה, ולא משקפת את עמדת ראש המוסד, אותה הוא מבטא בפורומים הביטחוניים ומול הדרג המדיני ולא בתקשורת."

 

רונן בר הרצי הלוי המוסד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד