י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השוואה מקוממת

האלוף לשעבר: "צה"ל שותף בפשעי מלחמה שמזכירים את גרמניה הנאצית"

אלוף פיקוד הצפון לשעבר עמירם לוין השווה היום בריאיון את "פשעי המלחמה של צה"ל ביו"ש" ל"תהליכים שקרו בגרמניה הנאצית". עוד הוסיף: "זה כואב ולא נעים אבל זו המציאות"

האלוף לשעבר: "צה"ל שותף בפשעי מלחמה שמזכירים את גרמניה הנאצית"
פעילות צה"ל צילום: דובר צה"ל

אלוף במיל. והמשנה לראש המוסד לשעבר עמירם לוין התראיין היום ב"כאן רשת ב"", ואמר כי ביהודה ושומרון יש אפרטהייד. עוד אמר כי צה"ל מתחיל להיות שותף בביצוע פשעי מלחמה בשטחים, המזכירים את גרמניה.

"צה"ל מתחיל להיות שותף לפשעי מלחמה בתהליכים עמוקים המזכירים תהליכים שקרו בגרמניה הנאצית", אמר. עוד הוסיף: "תסתובב בחברון ותראה רחובות שערבים לא יכולים להסתובב שם. זה כואב ולא נעים אבל זו המציאות. עדיף להתמודד איתה קשה ככל שתהיה מאשר להתעלם ממנה".

לוין הוסיף ותקף בריאיון את ראש הממשלה נתניהו: "נמצא יותר מדי זמן בשלטון, מסואב, ומוקף אומרי הן. בן גביר צריך לשבת תחת סורג ובריח. ניצלו את חולשתו קבוצה משיחית, עבריינים, נוער גבעות שאינם יודעים מה זאת דמוקרטיה".

לוין התייחס בריאיון אף לכשירות הצבא: "הכשירות של צה"ל מאוד מטרידה, בין מצב שנפגעים שעות אימונים אפילו של טייסים ולוחמים והם יצטרכו להילחם תחת דיקטטורה לבין המצב שהם יהיו פחות מאומנים וכשירים אבל חדורי מוטיבציה כי מאחוריהם מדינה דמוקרטית שהשלטון שלה נקי ושיקולים ללא רבב, זו הדרך החשובה. לאין ערוך המוטיבציה והלכידות חשובה מהכשירות. במצב חירום אנשים יתגייסו אבל לא ילחמו".

עוד הוסיף: "יש הבדל גדול, אנשים שנלחמים עד מוות, זה לא עושים בשביל דיקטטור. יש שבר, אנשים לא מאמינים שהמדינה תחת שלטון דיקטטורי תשרוד. וגם אם היא תשרוד האנשים הטובים באמת לא ירצו לחיות בה ולכן צריך להיות מודאגים הרבה יותר מההפיכה השלטונית ומהחבורה ההזויה הזו מאשר עוד אימון. אני בטוח שמפקד חיל האויר מכין תכנית חירום שהוא יחזיר את הטייסים לכשירות".

ח"כ דני דנון מהליכוד הגיב לדברי האלוף במיל' לוין: "עצוב מאוד שאנשים הפכו ל'מזהי תהליכים'. אנשים שעשו דברים טובים למדינת ישראל, אבל כנראה שבערוב הימים גם הדעה שלהם משתבשת קצת. מי שמשווה אותנו לגרמניה או למשטר הנאצי צריך להיבדק".

חיילי צה''ל עמירם לוין פשעי מלחמה גרמניה הנאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד