כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנכסים נפגעו משמעותית

תקיפה ישראלית? זה מה שגרם לפיצוץ המסתורי הלילה בדמשק

למרות שהתקיפה לפנות בוקר סמוך לדמשק יוחסה תחילה לישראל, כעת מתברר כי יכול להיות שמדובר בכלל בתקלה או בתאונה סורית, שגרמה לנזק משמעותי במחסני תחמושת של חיזבאללה. באתר הרוסי "ספוטניק" נכתב כי מדובר בתקיפה ישראלית שבוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע

תקיפה ישראלית? זה מה שגרם לפיצוץ המסתורי הלילה בדמשק
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

בסוריה דיווחו לפנות בוקר (ראשון) על הדי פיצוצים שנשמעו בסביבת דמשק והערכה הייתה כי מדובר בתקיפה ישראלית. אלא שבפעול מתברר כי מקור הפיצוצים הוא בתקלה או בתאונה סורית, שגרמה לנזק משמעותי במחסני תחמושת.

לעומת זאת, לפי אתר "ספוטניק" הרוסי הפיצות נגרם כתוצאה מתקיפה ישראלית שבוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה. 

לפי מקורות סורים ומתיעודים ראשונים של הפיצוץ, עולה כי במקום מצויים מחסני תחמושת השייכים למיליציות חיזבאללה ואל-עזה - שנפגעו משמעותית כתוצאה מן התאונה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שמזוהה עם האופוזיציה דיווח כי "לפנות בוקר אירעו פיצוצים במחסני נשק ששייכים למיליציות הפרו-איראניות, ממערב לדמשק וכתוצאה מכך - נגרם נזק". כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה לא דיווחו על תקיפה שמיוחסת לישראל, אך בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק טענו כי חיל האוויר תקף באזור דמשק.

דמשק תקיפה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד