כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בבכי קורע לב

טרגדיה כואבת: ההורים בני ה-80 נפרדו מבנם בדקות האחרונות לחייו

הרב אשר אמזל נפטר בגיל 36, לאחר מחלה ארוכה וסוערת • הותיר אחריו חמישה יתומים, שהמבוגר מביניהם בן 16 והצעיר כבן 6 • שני הוריו שהו ליד מיטתו ברגעיו האחרונים, ונפרדו ממנו בבכי קורע לב • ידידי המשפחה מנסים לגייס את עזרת הציבור לטובת חמשת היתומים

טרגדיה כואבת: ההורים בני ה-80 נפרדו מבנם בדקות האחרונות לחייו
הרב אמזל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בכאב גדול ליוו רבים מתשובי בני ברק למנוחות את הרב אשר אמזל ז"ל, אברך כולל מתושבי העיר, שנפטר בגיל 36 לאחר שסבל כל ימיו מחולי ומכאוב. הרב אמזל לא יכול היה להצטרף ל'ערבים', בגלל מצבו הרפואי, מה שכמובן מעצים את המכה הקשה שניחתה על חמשת היתומים שהותיר אחריו.

לתרומה לחמשת היתומים הקליקו כאן>>>

במשך שנים רבות התמודד הרב אמזל עם מצבו בגבורה, ולמרות הייסורים הרבים שסבל, שמר על ארשת פנים שמחה והשתדל לשמוח בכל עת, עד שלפני חצי שנה לקה בזיהום חמור שהתפשט בכל גופו, וחלה את חוליו האחרון. מאז המשיכו הרופאים להיאבק על חייו, אב בשבת האחרונה השיב נשמתו ליוצרה.

לצד מיטתו ישבו כל העת אביו ואמו בני ה-80, שמאז שנולד ועד שנפטר לא עזבו אותו והמשיכו ללוות אותו במסירות רבה, ובדאגה עמוקה. גם ברגעיו האחרונים עלי אדמות ישבו הוריו לצד מיטתו והתייפחו בבכי קורע לב, על הפרידה הקשה והמאולצת מבנם היקר.

הרב אמזל הותיר אחריו חמישה יתומים, שהגדול מביניהם בן 16 והצעיר בן שש שנים בלבד.

למרות מאמציו הרבים, לא הצליח להתפרנס בכבוד. מצבו הרפואי לא אפשר לו זאת, ותמיד השתדל מאוד לכסות את החובות ולפרנס בכבוד את ילדיו. גם דירה משלו מעולם לא היתה לו, והמשפחה התגוררה בשכירות. הוא נפטר כשמאחוריו חוב של כ—300 אלף שקלים שנצברו בתקופות שונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה.

ידידיו של ר' אשר ז"ל, וידידי המשפחה, מתארגנים כדי להקים קרן עזרה וסיוע לטובת חמשת היתומים הצעירים שנותרו בלי משען ומשענה.

"יש כאן חמישה יתומים שנשארו בלי כלום", אומר אחד מידיו של הרב אמזל, "כלום כלום! אפילו שקל אחד הוא לא השאיר אחריו, אין להם 'ערבים', אין להם שום בסיס כלכלי שיכול לסייע להם לקנות לחם וחלב מחר בבוקר, וכמובן שלא משהו שיעזור להם להתחתן בכבוד כשיגיעו לפרקם.

"חייבים לעזור להם, כי אם אנחנו לא נתגייס לעזרתם – הם יישארו לבד. וזה מצב שאסור שיקרה".

לתרומה לחמשת היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר טרגדיה בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד