א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ובכנסת ישראל? רבים על תקציב המדינה

הטרור משתולל בארץ ובכנסת ישראל נמשכים הדיונים על התקציב • האופוזיציה תוקפת הממשלה: "לא ראויה לנהל קיוסק"

מליאת הכנסת. צילום: פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: פלאש 90

בעוד וברחבי הארץ משתולל הטרור, בכנסת ישראל נמשכים הערב (ב'), הדיונים על התקציב בכסדרם.

במהלך הדיון במליאה על התקציב לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה, תקפו חברי האופוזיציה את התקציב, את שר האוצר ואת ראש הממשלה:

יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג אמר: אם מישהו צריך הוכחה נוספת לכך שממשלת נתניהו מתפוררת אז קיבלנו היום הוכחה נוספת בדמות תקציב הבושה והחברה שמונח על שולחן הכנסת. כדי להעצים את הבושה שמעתי את שר האוצר מנחס לו את המחאה החברתית.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי התייחס בפתיחת דבריו לפיגועים היום ואמר: "אבו מאזן הוא אחד המסיתים הגדולים לאלימות שאנחנו רואים היום והוא לא האשם הבלעדי אבל מרכזי באלימות".

ביחס לתקציב אמר: "אני מעריך את שר האוצר על הכנות שלו שאמר בדיון בפגרה שהוא רק דואג למעמד הביניים, או כך לפחות אני מפרש את דבריו. יש מתחת למעמד הביניים עוד כמה מיליוני אזרחים, הם לא אלה ששר האוצר מכוון אליהם והם ימשיכו להיות חלשים ועניים. התקציב הזה מעמיק את הפערים החברתיים שרק ילכו ויגדלו".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר: "אני לא זוכר תקציב כל כך חסר יצירתיות. ראיתי את שר האוצר עם עיניים כבויות. שיבוא ראש הממשלה ויסתכל לאישה החרדית בעיניים, ויגיד שקל אחד שהוא עשה למען הציבור החרדי, תקנה אחת, שינוי אחד. אנחנו העלנו אותו פעמיים לשלטון והוא כפוי טובה. לא מפריעה לו הפגיעה המתמשכת בחרדים. אי אפשר לתת לאנשים האלה לנהל קיוסק".

יו"ר קדימה ח"כ שאול מופז האשים את ראש הממשלה בתקציב בחירות ואמר: "שר האוצר ריפד את המשרדים של יש עתיד ולא עמד בהתחייבות שלו למעמד הביניים. התקציב הזה נועד לצרכי בחירות כדי להעביר את השנה הקרובה ולהגיע לבחירות. מה שלא שקוף בתקציב ישוקף ומה שלא ראוי ייחשף. התקציב הזה לא יגיע לידי מימושו".
כנסת בחירות ישראל תקציב ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד