ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"תיאום מלא עם ראה"מ"

חשש ממורדים בליכוד? יריב לוין מגיב ומרגיע

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין והבהיר כי הוא מתואם באופן מלא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לוין קרא לראשי האופוזיציה לבוא להדברות עוד הלילה ותקף: "גנץ מוכן לפגוש את אבו מאזן בביתו אבל לא הסכים חודשים לפגוש אותי"

חשש ממורדים בליכוד? יריב לוין מגיב ומרגיע
יריב לוין במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הדיונים על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התראיין הערב (ראשון) לערוץ 14 וקרא לראשי האופוזיציה לבוא להדברות.

בפתח הריאיון הבהיר לוין: "יש לי תאום מלא עם ראש הממשלה, אנחנו מתקדמים במתינות בניגוד למה שכולם אומרים". לוין התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסול חוק יסוד ואמר: "לא אתייחס למצב הבלתי מתקבל של מה יקרה אם השופטים יתערבו בחקיקת יסוד".

על הדיווחים כי הוא מנהל מגעים עם הנשיאה חיות אמר שר המשפטים: "בנוגע לשיח עם כבוד הנשיאה אסתר חיות - דיונים על חקיקה צריך לקיים בכנסת", הבהיר.

השר לוין קרא במהלך הריאיון לראשי מפלגות האופוזיציה להיכנס עימו להידברות ואמר: "אני אומר ללפיד וגנץ - בואו לדבר עוד הלילה". לוין תקף: "גנץ מוכן לפגוש את אבו מאזן בביתו אבל לא הסכים חודשים לפגוש אותי".

על החשש ממורדים בליכוד שלא יאפשרו את המשך החקיקה אמר: "גם במרץ אמרו שהרפורמה מתה, ובסוף הסבירות עברה ברוב של 64. היו דיבורים ויהיו דיבורים. חלק מהערות במקומן ואני קשוב להערות של חבריי בליכוד. אני חושב שהרצון לראות שינוי משותף לכל 64 חברי הקואליציה".

על התיעוד שבו שר הביטחון מתחנן אליו במליאת הכנסת בעת ההצבעה על חוק הסבירות להתרכך במשהו אמר: "אני בשיח רציף וחברות עם גלנט, מכבד את הדברים שהוא מעלה. והוא הצביע בעד בסוף בשלוש קריאות. הסברתי לו שאם נעשה שינוי ברגע האחרון זה יפסול את החוק כולו על נימוק פרוצדורלי של העדר דיון מספק", כך לוין.

מלשכת יו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ נמסר בתגובה לדבריו של שר המשפטים: "בחודשים האחרונים לא התקבלה כל פנייה מטעמו של יריב לוין לפגישה. גנץ, שהיה הראשון לקרוא להידברות והוביל את השיח בבית הנשיא, נפגש וימשיך להיפגש עם כל מי שיהיה מוכן לקדם שינויים שישמרו על הדמוקרטיה ויבטאו הסכמות רחבות בחברה הישראלית. לצערנו לוין ממשיך לגרור את מדינת ישראל לכאוס חברתי, כלכלי וביטחוני תוך שימוש בתירוצים שקריים".

מלשכת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין נמסר בתגובה לגנץ: "ח"כ בני גנץ, בוא ניפגש. מוזמן למשרדי. אם צריך, אבוא לאן שתרצה. גם לראש העין. העיקר שסוף סוף נדבר".

יריב לוין הרפורמה המשפטית בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד