כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
משוועת לעזרה

אוקראינה היא כעת המדינה הממוקשת על פני כדור הארץ

אוקראינה נואשת לעזרה בפינוי מוקשים, כך אומר שר ההגנה האוקראיני. אוקראינה היא המדינה הכי ממוקשת על פני כדור הארץ וסובלת ממחסור בחבלנים וציוד לניקוי שטחי אדמה עצומים שהרוסים מילכדו

אוקראינה היא כעת המדינה הממוקשת על פני כדור הארץ
שדה מוקשים צילום: Pixabay

אוקראינה היא כעת המדינה הממוקשת ביותר על פני כדור הארץ וצבאה סובל ממחסור קריטי באנשים ובציוד המסוגלים לפנות את קווי החזית, כך אמר שר ההגנה של אוקראינה, על פי הדיווח ב'גארדיאן' חיילים סיפרו על אבדות כבדות בחטיבות ההנדסה.

בפנייה דחופה לבעלות ברית, אמר שר ההגנה אולקסי רזניקוב שחייליו מוצאים חמישה מוקשים על כל מטר רבוע במקומות מסוימים, שהונחו על ידי חיילים רוסים כדי לנסות לסכל את מתקפת הנגד של אוקראינה.

הוא אמר שניתן לחצות את שדות המוקשים העצומים, אך חשוב מאוד שבעלי ברית יזרזו את ההכשרה שכבר ניתנת על ידי כמה מדינות. מספר החבלנים בכוחות המזוינים האוקראינים לא קרוב מספיק כדי לעבור את ההגנות הרוסיות המורכבות בחזית העצומה של 1,000 ק"מ, עם יחידות פינוי מוקשים שפועלות תחת אש כבדה.

פקידי משרד ההגנה קראו למדינות שאינן רוצות לתת נשק לתת תמיכה בציוד והדרכה לפינוי מוקשים. רזניקוב אמר: "אוקראינה היא המדינה הכי ממוקשת בעולם. מאות קילומטרים של שדות מוקשים, מיליוני מטעני חבלה, בחלקים מסוימים של קו החזית עד חמישה מוקשים למטר מרובע, שדות מוקשים רוסים הם מכשול רציני עבור החיילים שלנו, אבל לא בלתי עביר. יש לנו חבלנים מיומנים וציוד חדיש, אבל הם לא מספיקים לחזית המשתרעת על מאות קילומטרים במזרח ובדרום אוקראינה".

לפי עדויות מהחזית, מספרם של מסירי מוקשים נמוכים כעת משמעותית בשל מותם של רבים מהם ממוקשים ומירי מצד הרוסים.

קצין הרפואה הראשי של בית חולים בדניפרו, שבו מטופלים רבים מהפצועים הקשים ביותר, אמר שהוא מקבל בין 50 ל-100 חיילים ביום, כאשר מוקשים הם הסיבה לפצועים הרבים אחרי ארטילריה רוסית.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטעני חבלה מוקשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד