כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
על מה יצא הקצף

החזאי המפורסם זועם: "פייק ניוז בכל מחיר; זלזול במקצוע"

החזאי דני רופ יוצא נגד חזאים מתחזים שאין להם שום מושג בתחום ונגד האפליקציות שחוזות מה צפוי בעוד עשרה ימים ובכל שעה ביום ולדבריו אין דרך לדעת וכי חיזוי אינו מדע מדויק

החזאי המפורסם זועם: "פייק ניוז בכל מחיר; זלזול במקצוע"
דני רופ צילום: מתוך פייסבוק

בעקבות טורים ופרשנויות שלגלגו על חזאי מזג האוויר והיה מי שכינה את הימים הלוהטים שאנו חווים "יום הכיפורים של החזאים", החזאי המפורסם בישראל, דני רופ שכיום עובד ב-ynet יוצא בפוסט נוקב נגד אותם מומחים מטעם עצמם. 

בפוסט הוא תוקף ואומר: "חובבי מזג האוויר ממשיכים להטעות אתכם ולמכור פייק ניוז בכל מחיר. כמו שלא תקחו חובב משפטים לייצג אתכם המקום עורך דין.. כמו שלא תקחו חובב רפואה לנתח אתכם .. כמו שלא תקחו חובב בניה לתכנן ולבנות את הבית שלכם… אל תיפלו לקרוא ולהאמין לחובבי מטאורולוגיה או אנשים שנותנים תחזיות ללא הסמכה או מקצוע!".

לדבריו, "משום מה המקצוע הזה פרוץ וכל אחד חושב שהוא חזאי והציבור קונה הכל, מהאפליקציות ההזויות בניידים שנותנות תחזיות ל-10 ימים, תחזיות לפי שעה, ותחזיות באחוזים לכל חור בעולם כי אפשר... אבל עם 0 אמינות".

"אפליקציות שלא מבדילות בין ראשון לציון לרחובות. אבל אנחנו קונים הכל. את התחזית מקבלים רק מחזאים! השירות המטאורולוגי, חזאי הטלוויזיה, חזאי ynet-גוף התקשורת הלא טלוויזיוני היחיד שמעסיק חזאי! רק שם התחזית יכולה להיות אמינה (לא תמיד מדוייקת-חיזוי זה לא מדע מדוייק)".

בשלב זה הוא תוקף את המתחרים, "האתר walla למשל מראיין ונותן במה למתחזה (חובב) בלי לבדוק, בלי לשאול, כשאותו מתחזה גם מספר שב2013 החזאים לא חזו שלג אלה רק גשם-זה שקר!! אבל האם מישהו בדק את זה!? ברור שלא. ב-2013 כל החזאים חזו שלג לירושלים אבל עד 10 ס"מ. בפועל כולם טעו וירדו יותר מ 50 ס״מ באחת מסופות השלגים המפתיעות והקשות בעיצומו של הסתיו!".

על גל החום השבוע, אומר דני רופ: "כן יהיה גל חום כבד קצר עם שרב לא אופייני לעונה בפנים הארץ וגם סיכוי לברקים וגשם מקומי מעיין סתיו בקיץ
אבל 50 מעלות? ולדבר על זה 10 ימים לפני המועד זה חוסר אחריות! אבל איזו אחריות יש לחובב? אבל לאתר גדול יש וחבל שזה נעשה בחוסר מקצועיות וזלזול במקצוע. וכן…גם שעון מקולקל צודק לפחות פעמיים ביום??".

לסיום הוא מבקש מעוקביו: "בקיצור… אל תקנו פייק ניוז, אל תיפלו לכותרות מוגזמות ושקריות וקבלו תחזית רק מחזאים מקצועיים בדיוק כמו שתלכו למאבק משפטי עם עורך דין מקצועי ולא עם חובב משפטים ?במקום". כך רופ.

חזאי חזאים תחזית מזג אוויר דני רופ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד