י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאבקים נגד האיחוד האירופי

פולין מתכננת משאל עם לגבי מהגרים ממדינות מוסלמיות

פולין מארחת יותר ממיליון פליטים אוקראינים, שהם לבנים ונוצרים, גורמים רשמיים בפולין הבהירו זה מכבר שהם רואים במוסלמים ואחרים מתרבויות שונות איום על הזהות התרבותית של האומה וביטחונה

צעדה ימנית בפולין
צעדה ימנית בפולין צילום: Pixabay

מפלגת השלטון בפולין מתכננת משאל עם האם פולין תומכת בקבלת "אלפי מהגרים בלתי חוקיים מהמזרח התיכון ואפריקה" כחלק מתוכנית של האיחוד האירופי, כך אמר ראש הממשלה הפולני, כאשר מפלגתו השמרנית מבקשת להישאר בשלטון בבחירות לפרלמנט באוקטובר הקרוב.

ראש הממשלה מטאוש מורבייצקי הכריז על משאל העם בסרטון חדש שפורסם ברשתות החברתיות. הוא הבהיר כי מפלגתו, 'חוק וצדק', מבקשת להשתמש בנושא ההגירה במערכת הבחירות שלה, טקטיקה שסייעה לה להשתלט על השלטון ב-2015.

פולין מארחת יותר ממיליון פליטים אוקראינים, שהם לבנים ונוצרים, אבל גורמים רשמיים הבהירו זה מכבר שהם רואים במוסלמים ואחרים מתרבויות שונות איום על הזהות התרבותית של האומה וביטחונה.

ממשלת פולין רוצה לקיים את משאל העם לצד הבחירות לפרלמנט, המתוכננות ל-15 באוקטובר. מורבייצקי אמר כי השאלה תהיה: "האם אתה תומך בקליטתם של אלפי מהגרים בלתי חוקיים מהמזרח התיכון ואפריקה במסגרת מנגנון ההעברה הכפויה שהוטל על ידי הבירוקרטיה האירופית?"

בסרטון של ראש הממשלה נראים סצנות של מכוניות בוערות ואלימות ברחובות במערב אירופה. גבר שחור מחזיק סכין ענקית בציפייה לכאורה לביצוע פשע. מנהיג המפלגה ירוסלב קצ'ינסקי אומר אז: "אתה רוצה שזה יקרה גם בפולין? האם אתה רוצה להפסיק להיות אדון במדינה שלך?".

הסרטון מכוון ישירות אל דונלד טוסק, נשיא לשעבר של המועצה האירופית. "טוסק הוא האיום הגדול ביותר על הביטחון שלנו, הוא האיום הגדול ביותר על ביטחונה של פולין", אומר מורבייצקי בסרטון. "בואו לא ניתן לטוסק - כשליח של האליטות בבריסל - להרוס את הביטחון בפולין".

בנוסף מתוכננות במשאל שתי שאלות נוספות, בנוגע להפרטת מפעלים ממשלתיים, והשני אם הם תומכים בהעלאת גיל הפרישה, שהממשלה הורידה ל-60 לנשים ו-65 לגברים.

 

 

איחוד אירופי פולין משאל עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד