כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לשרוד בכביש את החום הכבד

כל כך חם: מה עלינו לעשות כדי לוודא שהמכונית שלנו תמשיך לפעול היטב

כיצד נוודא שהרכב שלנו מוכן לקיץ? מומלץ לבדוק את לחץ הניפוח בצמיגים של הרכב כדי לוודא שהוא יהיה גם בעל אחיזה טובה בסיבובים כאשר הכביש רותח • כמו כן אם חלפו מעל חמש שנים עם אותו נוזל קירור, מומלץ להחליף אותו כי הוא מאבד מיעילותו

כל כך חם: מה עלינו לעשות כדי לוודא שהמכונית שלנו תמשיך לפעול היטב
הכנה מהירה של הרכב לקיץ יכולה לחסוך כסף רב ועוגמת נפש צילום: בוש סרוויס

הקיץ הגיע במלוא עוצמתו ולא רק אנחנו סובלים, גם המכוניות שלנו סובלות מאוד. למעשה, הן "סובלות" הרבה יותר מאיתנו, כי הטמפרטורות של נוזלי קירור ושמנים יכולות להתקרב בקלות למאה מעלות ולפעמים גם יותר. הקיץ אומנם יגמר בעוד חודש, אבל הנזק שיגרם עלול להיות גדול ולעלות לנו אלפי שקלים, אז מה עלינו לעשות כדי שהמכונית שלנו תשרוד את הקיץ בשלום?

קודם כל כדי להבין את "הפציינט" צריך להבין את מערכת הקירור שלו. ובדיוק כפי שאנחנו צריכים לקרר את עצמנו, גם המכונית. במקרה האמור אנחנו נעסוק במכוניות בעלות מנוע בנזין או דיזל שהקירור שלהן הוא יחסית פשוט: יש לנו את המנוע, שהוא יצרן החום, המזגן שהמדחס שלו מסתובב באמצעות המנוע, התרמוסטט, שהתפקיד שלו הוא להיפתח כדי לשחרר את הנוזל כאשר הוא מתחמם והמאוורר, שהתפקיד שלו הוא לקרר את הנוזל שנמצא בתוך הרדיאטור כאשר הרכב אינו בתנועה, כי התנועה היא מה שמקרר את הנוזל כאשר הרכב אכן נוסע.

אז כיצד אנחנו נוודא שהרכב שלנו מוכן לקיץ? כל אחד מהרכיבים האלה דורש תשומת לב אבל לפני זה חשוב לציין שמומלץ גם לבדוק את לחץ הניפוח בצמיגים של הרכב כדי לוודא שהוא יהיה גם בעל אחיזה טובה בסיבובים כאשר הכביש רותח. וכעת למערכת: קודם כל, חשוב מאוד לוודא שיש לנו מספיק נוזל קירור, אפשר לבדוק את זה לבד אבל מומלץ לתת למוסך מורשה של משרד התחבורה לבדוק. אם חלפו מעל חמש שנים עם אותו נוזל קירור, מומלץ להחליף אותו כי הוא מאבד מיעילותו.

בנוסף מומלץ לבדוק גם את מערכת התרמוסטט, כלומר האם הוא נפתח כראוי. תרמוסטט הוא חלק זול, פחות מ-200 שקל בדרך כלל, אבל כאשר הוא כושל הנזק עלול להיות מאוד יקר, ולכן אנחנו אפילו הינו ממליצים להחליף אותו באופן תקופתי יזום, רק בגלל שההחלפה אינה קשה כלל ודורשת זמן עבודה קצר במוסך.

מעבר לזה תתפלאו, גם לשמן יש חשיבות בקירור המנוע למרות שזה אינו נוזל הקירור, כי גם שמן משמש לפיזור חום. ככל שהשמן יותר חדש ואיכותי, הרכב יפטר מחום באופן יותר ראוי. ובאשר לרדיאטור, ה"תיקון " שלו אינו קשה בכלל: אנחנו לא מדברים על להחליף את כל הרדיאטור, מה שעלול לעלות אלפי שקלים, אלא רק על שטיפה פשוטה.

איך עושים את זה? עם צינור גינה (לא מדחס בלחץ גבוה) ובלי בושה. פשוט לעמוד מול הרכב כאשר המנוע שלו קר ולעשות לחלק הקדמי מקלחת רצינית של כמה דקות. רדיאטורים תופסים עלים, אבק, חול ושאר מרעין בישין ואתם תופתעו כמה שטיפה אחת פשוטה של כמה דקות יכולה לעשות הבדל לטובה ביכולת הקירור של הרכב. נסיעה טובה!

 

חום כבד שמן משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד