כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'מים תמורת חשמל'

מפגש ירדני ישראלי אמירתי באבו דאבי

משלחת המורכבת משרי המים, האנרגיה והסביבה של ישראל וירדן נמצאת באיחוד האמירויות. היום מתקיים המפגש כדי לקדם את הפרויקט האזורי 'מים תמורת חשמל'  

מפגש ירדני ישראלי אמירתי באבו דאבי
ראש הממשלה נתניהו/מלך ירדן עבדאללה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏כלי תקשורת בירדן מדווחים ממקורותיהם כי היום מתקיים באבו דאבי מפגש בדרג שרים בין הצד הישראלי, הצד הירדני והצד האמירותי כדי לקדם את הפרויקט האזורי 'מים תמורת חשמל'.

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית (פטרה), דיווחה כי המשלחת הירדנית תיפגש עם בכירים באיחוד האמירויות בתחום הטכנולוגיה המתקדמת, הסביבה והאקלים.

הסוכנות ציינה כי הביקור כולל פגישה משולשת, בנוסף לירדן ולאיחוד האמירויות, את "שר האנרגיה הישראלי" ישראל כץ, "כדי לדון בפרויקט השגשוג, הן בחלקי המים והן בחלקי האנרגיה, ובדרכים לכך לדחוף קדימה לקראת יישום הצהרת הכוונות שנחתמה על ידי שלושת הצדדים ב-2021".

כזכור ב-22 בנובמבר 2021 בדובאי, ירדן, האמירויות וישראל, בנוכחות שליח נשיא ארה"ב לענייני אקלים, חתמו על מזכר הבנות במטרה להקים מתקן להתפלת מים בים התיכון בתמורה להקמת מפעל לייצור חשמל בירדן. ההסכם עורר כעס בציבור הירדני שהתבטא באמצעות מספר הפגנות שבוצעו על ידי מפלגות האופוזיציה.

בסוף השבוע דווח ב'כאן 11' כי השר כץ ימריא לביקור רשמי באבו-דאבי. הוא צפוי להיפגש עם השר האמירותי ונשיא ועידת האקלים הקרובה בדובאי, סולטאן אל-ג'אבר, ועם שרים בממשלת ירדן. על השולחן - מיזם מים תמורת חשמל, כשהמטרה היא להגיע לוועידת האקלים עם הסכמים מחייבים.

 

ירדן אבו דאבי איחוד האמירויות חשמל מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד