כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יספקו שירותי חירום בלבד

הרשויות הערביות הכריזו על שביתת אזהרה כוללת

הלימודים בבתי הספר ובמוסדות החינוך בערים ובכפרים הערביים לא ייפתחו ב-1 בספטמבר הקרוב בשל שביתת אזהרה כוללת: "ההחלטה לא להעביר 200 מיליון שקלים מסבה פגיעה קשה בבסיס תקציבי הרשויות"

הרשויות הערביות הכריזו על שביתת אזהרה כוללת
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי הרשויות הערביות מחריפים צעדים והיום הכריזו על שביתת אזהרה החל מיום שני הבא בכל הרשויות המקומיות הערביות בארץ, שתכלול את בתי הספר ומוסדות החינוך. הם מתכננים להמשיך להפגין נגד מדיניות הממשלה בהתמודדות עם האלימות והפשיעה בחברה הערבית ונגד החלטות הממשלה האחרונות לקיצוץ בתקציבים לחברה הערבית, כך דווח ב'כאן חדשות'.

"החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלא להעביר את תקציבי האיזון המגיעים לרשויות המקומיות הערביות בהיקף של 200 מיליון שקלים, מסבה פגיעה קשה בבסיס תקציבי השירות של הרשויות המקומיות הערביות", נמסר מהוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות. הרשויות המקומיות יספקו שירותי חירום בלבד.

עו"ד מודר יונס אמר: "למועצות המקומיות הערביות נמאס מחוסר המעש של הממשלה הזו, לא נותר לנו אלא להסלים את המאבק שלנו למען בני ובנות החברה שלנו, הסובלים מהמדיניות הממשלתית. אנו קוראים למרכז השלטון המקומי לתמוך במאבק ובדרישות הלגיטימיות של ועד ראשי הרשויות הערביות ולנקוט בצעדים מעשיים לתמיכה במאבקו הצודק והלגיטימי של הוועד".

בהפגנה אתמול אמר יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד בארכה: "המדינה צריכה להחליט או שאנחנו חלק מאזרחיה והיא תקיים את התחייבותה כלפינו או שתכריז עלינו כישות נפרדת, ואז כספי המיסים שלנו, שסמוטריץ' מבזבז אותם על ההתנחלויות, יעברו וישארו אצלנו ואנחנו ננהל את הרשויות שלנו".

הוועד גם קרא להסתדרות העובדים לתמוך בו והעביר מסר לנציגי שגרירויות מדינות שונות שבו ציין את "יחס הממשלה לחברה הערבית ומדיניות האפליה כלפי האזרחים הערבים והרשויות המקומיות הערביות".

רשויות מקומיות בצלאל סמוטריץ שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד